Det finns sommar alltså

Idag kom det äntligen lite värme och sol! Jag har varit i Sverige i snart 4 dagar och äntligen blev det somrigt varmt. Trodde det skulle vara lite varmare, svensk sommar... Men jag minns nog lite fel.. Det blir nog kanske inte bättre än så här, men jag tänker inte tappa hoppet än! Är det sommar så är det.

Är hemma nu

Hann inte alls skriva något mycket i Japan, men det kan bero på att vi knappt hade något internet. Det lilla vi hade kostade mycket och vi använde så lite det gick.

Det var såklart hur varmt som helst där, dvs inte bara sol-varmt, utan verkligen fuktigt varmt och man bara svettas utan att ens göra något. Men i ett land som Japan så har de AC på varenda del av stan, så snacka om att kroppen blev totalt knäpp av varmt/kallt hela tiden.

Nicky och jag åkte hem igår, snacka om total resdag, alltså, vi åkte nog över 24h... Det är iofs en "vanlig" resväg för oss. Först ta taxi kl.4 på morgonen till busstationen, ta buss i 2h till flygplatsen i Fukuoka, ta flyg nr.1 till Kansai, ta flyg nr.2 dvs långflyget på över 10h. Och sist ta flyg nr.3 från Frankfurt. Sen bil hem.
Vi sov ovanligt mycket på flygen den här gången, så resan kändes faktiskt kortare än vad den är. Tack o lov...för att det är ganska förgävligt att resa så länge.... Visst, de är väldigt schyssta på långflyget och man får även gå o ta lite mellanmål då o då i form av onigiri och lite snacks. Så det är tacksamt. Men jag deckade på kvällen och vaknade nästan 11h senare...haha

Har nu äntligen packat ur väskorna på mina grejer, ja Nickys grejer ligger fortfarande i... HELA min säng blev full av grejer. Måste hinna rensa bort allt innan jag lägger mig ikväll.. Vet fan inte var jag ska få plats med alla saker... Nu ser jag hur mkt grejer jag faktiskt köpte när jag var där!

Utsikten från mormors hus.

Japan och varma källor

Jag har inte kunnat skriva den vi åkt. Men nu har vi varit i Japan i lite mer än en vecka, bestående av lite "shopping" och försöka vänja sig vid klimatet. Varmt och fuktigt som bara den, molnigt med regn varje dag. Fram till igår. Då var det fint väder, sol och molnfritt.

Nu har vi åkt till ett ställe med varma källor. Vi har redan "badat" två ggr idag och ätit massa mat. Snart är det dags för att sova. Imorgon väntar fler bad i källorna. Varmt är de. Men det är skönt, känns verkligen som semester haha.

Vi har sällan internet, så därför har jag svårt att uppdatera. Här på hotellet har de fri wifi som vi använder flitigt :P

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!