Regnet fortsätter...

Igår åkte Jesús hem till Sthlm. Han åkte direkt och jobbade. Dagen innan så hade det också regnat, dvs onsdag. På onsdag tog vi en annan väg in till stan. Den var lättare och gick fortare, tror jag.
Och igår torsdag åkte han för att jobba. Jag skulle vara själv för första gången i Västerås. Eftersom vi hade vaknat tidigt, blev jag tidigt trött. Jag åkte hem, tog en tupplur och sen såg jag en film.

Trots att fastigheten har 11 plan och flera rum, så har jag inte sett folk gå in och ut därifrån. Det är typ dött... En kille knackade för att låna internet, som jag inte har, så han fick kolla sin mail via min mobil, dvs internetdelning. Han var utbytesstudent från Tyskland.
Men utöver det har vi inte sett eller mött folk i fastigheten. Bara hört dörrar öppnas och stängas, några få gånger.

Idag, första fina dagen, med mycket sol, och nu sitter jag inne och kollar på ännu en regnskur... Denna sommar asså... Idag var det ju så fint väder, men så regnar det nu på eftermiddagen.

Vad gäller Västerås så gillar vi den redan mycket. Det finns folk, men inte för mycket, folk är trevliga och lite mer öppna än i Sthlm, själva staden är inte alltför stor, dvs man kan ta sig fram gående, det är inte så långt till Sthlm om man behöver ta sig hem någon gång. Båda vi är positiva till Västerås hittills och det ska bli kul att få bo här några år framöver :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!