Julmarknad på första advent :)

Idag vaknade jag av solen och ett vitt land. Josefine, Jesús och jag åkte till Vallby i Västerås, typ Hersby gård fast 10 ggr större. Där hade de julmarknad sen igår så vi åkte dit.
Men först behövde vi gräva fram Josefines bil ur snön. En pratglad gammal farbror kom förbi med sin käpp gåendes och hjälpte oss, eller pratade mest, medan vi tog bort all snö och is från bilen.

Sen åkte vi iväg. Parkeringen var full med bilar men eftersom vi kom lite senare än vanligt folk så lyckades vi få en plats när en annan bil åkte ut.
Ute hade det blivit kallare. Men än så länge klarade vi oss.

Det var jättefint och mysigt att gå runt där i byn, för det var som att gå bakåt i tiden, allt såg ut som gammel-Sverige. Gulligt! De hade både stånd ute och småbutiker i stugorna.

Vi gick runt och jag tror vi hann se allt nästan. Vi köpte lite brända mandlar och fötterna började bli kallare och kallare. Vi kom till missionshuset där de precis skulle börja spela musik. Vi gick in och satte oss. Där stod äldre musiker med olika instrument, fioler, nyckelharpor, små dragspel och munspel. De spelade folkvisor.

När vi gick ut hade det blivit riktigt kallt. Bilen hade frost inuti istället för utanpå..! Så vi fick sitta i den tills den blev lite varm så man kunde se ut. Minus 12 grader stod det. Åh, jag vill ha mina varma Timberland-boots...som är kvar i Sthlm.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!