Tentaplugg = innesittande

Ja, det är tentaplugg på gång. Jag har inte varit utanför rummet på två hela dagar nu. Eller...kanske fler dagar?
 
Det är så sjukt mycket kunskap vi ska ta in och kunna inför salstentan på fredag. Jag vet att jag kan det mesta, men har svårt att verkligen lita på att jag kan. Och det är ju en skilland mellan att kunna och att verkligen kunna återberätta, skriva ner och förklara det man faktiskt kan. Usch, den här tentan gör mig nervös.
 
Det är väldigt intressant i alla fall, sociologi. Hur vi funkar med andra människor, hur vi interagerar, hur samhället funkar, hur vi funkar med samhället osv osv. Man blir lite skadad av att läsa all den här litteraturen, men samtidigt lär vi oss mycket. Det bästa är att vår föreläsare Jonas varit en otroligt bra föreläsare. Han kan så mycket och är så pedagogisk! När han förklarar något så förstår man på en gång, även om det är krångliga saker han förklarar. Jag är förvånad över hur mycket jag förstått bara av att lyssna på honom.
Tack vare hans stora engagemang har jag verkligen lagt ner tid och jobb på den här kursen.
Det tråkiga är att vi inte kommer att ha honom mer, om man inte väljer sociologi som inriktning.
 
Som sagt, jag har inte varit utanför rummet.
Igår gick några proppar i byggnaden. Först hade vi inget ljus i rummet och kontaktuttagen funkade inte. Bara kök och badrum funkade. Jag kunde inte plugga under den tid det var mörkt för det var samtidigt som det blev mörkt ute. Någon hade ringt hyresvärden men innan han hann komma så fixade någon indisk kille så att lyset och elen funkade. Efter lite trixande så funkade allt till slut. Hyresvärden kom och satte rätt propp på rätt ställe, och allt var klart. Men större delen tack vare indien.
 
Så mycket problem i byggnaden, men antagligen för att det är en gammal byggnad. Önskar att vi kunde flytta till något bättre snart...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!