Förvandla det omöjliga till det möjliga

Jag är nästan klar med tentan. Med andra ord, jag håller enligt planeringen!! :D
MEN, så till det riktiga problemet. För att kunna få bra på en tenta så ska man skriva fördjupande, utvecklande och argumenterande. Vi har fått max 5 sidor på oss att svara på 3 frågor, varav minst 1 är en fråga som går att skriva argumenterande och fördjupande osv. MEN de andra två frågorna tar tyvärr plats, för att få med det nödvändiga så tar de tyvärr en stor plats bland de 5 sidorna vi har fått. Så när man ska svara på sista frågan, ja då sitter man där och har mindre än en sida på sig att skriva på.
 
Jag lovar att lärarna inte riktigt hade koll på hur många sidor som verkligen krävs. Och det här säger jag efter att redan ha förkortat tentan några rader. Redan från början skrev jag så kortfattat jag kunde och försökte bara ta med det nödvändigaste. Tyvärr ska vi definiera begrepp, och vissa begrepp behöver man fler meningar än en. Så resultatet blir alltså för långt.
 
Vad gör man?
Satsar man på en så kortfattad tenta att innehållet blir tunt tunt men att man håller sidomåttet? Eller ska man satsa på innehållet och skriva lite för långt? Båda riskerar för ett underkänt. Antingen för fattigt innehåll eller för lång tenta. Ett dilemma...
FAN.
 
Nu dör jag av hunger för jag har inte ätit ordentligt idag. Och maten tar minst 1h på sig, så jag sitter här med platt platt mage...!
Dags för att skära ner på tentan och försöka få det omöjliga att bli möjlig. Weehoo...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!