Hemtenta i Sthlm

Kom hem idag. Och sitter med hemtentan som ska in om en vecka. Fast jag har beslutat för att bli klar med den till onsdag! Annars kommer jag att få skylla mig själv över att sitta med den i stressmoment när hela familjen återförenas på onsdag... Det tackar jag nej till och jag ska försöka vara produktiv så att jag hinner bli klar och kan lämna in den på onsdag. Jag vet hur dålig självdiciplin jag har, men fan heller, detta ska faktiskt gå!
 
 
Nu har jag faktiskt lite paus...
Jag har accepterat att det går mot mörkare tider, dvs vi har faktiskt höst nu och det kommer bli mörkt ute tidigare än vad jag egentligen vill. Men jag har accepterat det. Nu är det ändå november, och då ska det väl få vara höst ändå. Även om jag vet att halva min familj njuter av Japans finare årstider och det inte är lika kallt som här.
 
Jo, just det. Vårt element fungerade ju inte förra veckan. Jag fick skriva en lapp till hyresvärden och han ringde i måndags. Det kom en gubbe som fixade elementet men satte inte fast termostatorn igen. Vilket gjorde att vi hade 24 grader+ i rummet. Jesús har därmed suttit och klagat över värmen hela veckan. Vi har inte kunnat sätta tillbaka termostatorn för att jag är rädd att den stängs av och blir kall igen. Så vi vädrar rummet dag ut och dag in. Jag är i alla fall glad över att det är varmt i rummet!
 
Det är nog dags för mig att återgå till tentan om jag ska kunna hålla planeringen. Den här tentan är tyvärr inte så rolig, den är lätt att misstolka och jag har svårt att förstå vad jag ska ta med i den. Men jag får väl ta och försöka skriva ihop något som går att lämna in.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!