Hösten är här

Nu har jag varit hemma i Sthlm från torsdag till söndag. Det var en längre tid. Men med ledighet så det var ganska skönt. Jag hann göra klart ett program så hon är redo att tävla. Och så hann jag träffa mina vänner som jag inte träffat på ett tag! Det var kul att träffa dem :) Och fick smaka på ett gott vitt vin :) Den kommer jag köpa nästa gång jag ska smutta på vin.
 
Nu är jag tillbaka i Västerås igen.
Ny kurs har startat med en ny lärare. Han verkar faktiskt bra. Han pratar lugnt och långsamt så man hänger med lite. Men han var tydlig med att han inte kommer sitta och redogöra vad vi läst, utan han kommer att försöka få oss att utveckla det vi läst, nåt i den stilen.
 
Igår kom Victoria förbi också, vi har inte setts på en månad, och under den månaden hade mycket hänt! Det var roligt att träffas och snacka av oss om lite allt möjligt :) Vi var i Erikslunds shoppingcenter, där satt vi och fikade. Det är ett stort ställe, bara Erikslund har flera stora affärer och shoppingcentret innehåller IKEA och massa andra vanliga affärer. Runtom finns alla de stora affärerna som Biltema och Willys osv. Första gången jag var där, äntligen har man fått se lite av den omtalade Erikslund :)
 
Eftersom cykeln inte går att använda så har jag börjat promenera men massa. Antingen från skolan hem eller tvärtom. Idag började vi senare så idag promenerade jag till skolan. Var lite trött i benen efteråt. Men försöker vara positiv att det är bra med promenader!

Här är två av våra fina äpplen från vårt lilla lilla äppelträd! :D
De var så fina att jag ville spara dem, men då skulle de bara bli dåliga, så jag åt upp dem tillsammans med de andra. Mamma och Yves är allergiska, så Nicky fick en bit och mamma ville smaka så hon tog också en bit. Däremot reagerade hon...
 
 
 
Och så var det ju Kanelbullens dag i torsdags, och det missade vi inte. Kände att jag förtjänade en fin bulle efter massa tentor :)
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!