Två böcker och en massa oljud

Vaknade idag av att jag var hur trött som helst. Så istället för att hoppa in i duschen (hann inte igår) så låg jag kvar i väntan på bättre tider. Slutligen vaknade jag.
Efter att ha hunnit förbereda mig för en tur in till stan med cykeln, var tidig men tänkte "äsch, då har jag tid att gå runt i stan en stund" innan jag skulle möta upp en klasskompis som kunde låna ut boken jag behöver. Men när jag med möda kom ut med cykeln ur cykelförrådet så visade det sig att främre hjulet var helt platt! Vet inte om det är punka eller att luften bara åkt ur. Så förjäves, tog in cykeln igen och började promenera mig mot stan. Tur nog var jag tidig så hade jag tur skulle jag hinna fram till kl.12 i stan.
 
Det var varmt att gå, egentligen var det bara lite sol, men jag blev snabbt varm och nästan svettig. Slutligen kom jag fram, det tog en halvtimme att gå. Victoria stod redan och väntade, jag kom 5min över. Jag fick boken från henne och sen stod vi o pratade om lite allt möjligt när jag hörde att jag fick sms. Men kollade aldrig på den eftersom jag stod och pratade med en person. Vi sa hejdå efter en stund och jag gick in i H&M för att kolla lite. Kom på att jag hade fått ett sms, tog fram mobilen och fick se det här:
 
"Jaha" tänkte jag.
Nu har jag ju två böcker....
Visste inte hur jag skulle reagera. Bättre två böcker än inga, tänkte jag till slut. Och efter att ha skakat på huvudet några gånger så började jag gå hemåt för att hämta min bok som nu kommit. I jämförelse med beställningen innan så fick jag den bokstavligen dagen efter beställningen jag gjorde igår... Sjukt.
När jag närmade mig ICA så började det regna.
 
Väl hemma var jag både trött och hungrig efter över en timmes promenad och tungt bärande av en och sen två stora tjocka böcker.
 
Och efter ett par timmars pluggande så hörs det borrande och oljud från TVÅ ställen. Nånstans i huset borrar de för fullt, antagligen en fortsättning av gårdagens borrningar. Precis utanför balkongen fäller de träd. Två oljud på nära håll, det har jag aldrig upplevt tidigare.
Vet inte hur jag ska reagera...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!