När huvudvärken tar över...

Idag har vi haft redovisning i skolan och det gick hyfsat bra. Efteråt gick Josefine, Crisha och jag ut i stan en sväng för att kolla Röda korsets 2nd hand och jag ville till Åhléns för att kolla deras medlemsrea.
Jag hittade ett par fina ljusblå gardiner, som kommer göra rummet lite fint och lite härligt iaf :) Färgen valde jag nog för att jag är en blå människa och för att det kommer ge en härlig känsla med ljus och uppfriskande färg. Sen hittade jag en dörrmatta som redan var på rea och därmed också på halva det reapriset. När jag kom till kassan så drogs även medlemsrean också vilket gjorde att jag fick en stor dörrmatta för bara 32kr!! Jag blev såklart glad. Med två gardiner o en dörrmatta för under 200kr så blir man nog inte ledsen!
 
Men sen tog hungern över så jag sa hejdå till tjejerna. Gick hem o lämnade sakerna samtidigt som jag tog med mig Jesús ut. Vi hade pratat om att äta ute idag så det blev en lunch i Jensen och det gick också billigt ut. Mätta o belåtna gick vi hem och tog det lugnt. Jesús började packa ihop de saker han behövde för helgen. Hans pappa fyllde år igår och familjen ska fira honom imorgon. Jag stannar hemma pga hemtenta. Det var här huvudvärken smög sig på mig.
 
Jag hängde med till stationen samtidigt som jag hade gymkläderna i väskan. Jag hann vinka av honom och det kändes faktiskt lite konstigt eftersom det var så länge sen han åkte till Sthlm själv. Så som vi är började vi redan sakna varandra vid perrongen men vinkade av varandra med ett leende.
 
Gåendes ifrån stationen loggade jag in på FB en snabbis, såg att resultatet för psykologitentan kommit ut. Jag kollade såklart genast på det på skolans hemsida. Och gissa, VG stod det där! Wohooo!! Jag blev så glad för det kändes verkligen inte som att jag skulle få något VG, kunde till o med sitta o vara osäker på om jag ens skrev rätt saker för att klara ett G. Troligtvis fick jag väl poäng precis över VG..? Men det får jag inte se förrän jag hämtar ut tentan på måndag.
Raka vägen till gymmet och på med kläderna.
 
Två halvtimmes pass blev det. Det var roligt men lite jobbigt. Efteråt började huvudvärken komma igång på riktigt. Tog en sväng ut och köpte ost. Duschade och sen var det kört. Huvudvärk... Hade planerat en tentakväll men fan, med det här så går inget. La mig en timme i sängen, inte bättre. Så jag fick gå upp o äta middag. Men orkade knappt det. Tog huvudvärkstablett o la mig igen.
Slutligen lite lite bättre så jag gick upp. Har fortfarande den kvar, men kanske försvinner den när jag lägger mig för dagen. Så ja, min plan gick inte riktigt att fullfölja idag. Men om jag orkar så kanske jag orkar en liten stund iaf. Fast klockan är redan 11... måste nog lägga mig snart så jag orkar mig upp tidigt imorgon. Pluggdag med tjejerna :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!