I en annan del av världen...

pågår just nu ett helt bisarrt krig där det är farligare att vara tjej/kvinna än soldat. När jag läste det här så skars mitt hjärta i oändligt många bitar. Kan verkligen inte fatta att människor kan vara så grymma, så iskalla av sig att de förstör andra människor, inte bara fysiskt utan psykiskt att jag inte kan föreställa mig hur hårt det är. Det kommer några historier i artikeln, men bara att läsa är så svårt, det är hur sjukt som helst och jag förstår inte hur de kvinnor eller snarare barn, orkar leva vidare efter så hemska saker de gått igenom. Det är värre än de värsta skräckfilmerna, det är värre än de värsta mördarhistorier. Det här är det värsta jag läst och fått veta i hela mitt hittills levda liv.
 
Jag vill bara sprida det här vidare, att få folk att se att det finns saker som är värre än vad man någonsin kunnat tänka sig. Jag vill bara öppna ögon o öron hos människor, så de inte tar sina liv för givet.
Läs det här:
 
http://www.lakartidningen.se/Aktuellt/Nyheter/2013/08/Tva-miljoner-valdtagna-i-krigets-Kongo/
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!