Fascinerande

Jag går ytterst sällan och äter på donken, men idag gjorde jag det. Vid bordet bredvid mitt sitter tre utlänningar och pratar svenska. Väldigt hackig svenska, men trots det kämpar de för att berätta sina historier och diskutera olika saker med varandra.
De ser ut att komma från helt olika länder, med andra ord, engelska blir nog inte så aktuellt i deras samtal, samtidigt som de antagligen vill öva på sin svenska.

Eftersom jag har, förutom engelska, de andra språken på köpet så tycker jag verkligen det är fascinerande hur de försöker att prata och lyckas väldigt bra att få en flytande konversation. Och jag vet mycket väl att ju mer man övar, använder sig av språket och verkligen försöker så kan man lära sig vilket språk som helst.

Roligt med vardagliga observationer. Just det vår föreläsare har snackat om de senaste två dagarna :)

Nu är det nog dags för mig att åka hem, försöka plugga lite. Om en vecka har vi tenta..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!