Life of Pi

Jag såg filmen tillsammans med ett gäng vänner. Jag hade hört talas om att filmen skulle vara bra, men hade inte kollat upp vad det var för film, så det blev en snabbläsning om handligen innan filmen.Kan säga att jag blev positivt överraskad. Trots att det var 3D och 2:a raden från duken, så kunde filmen imponera mig stort. Alla fina scener, hur tigern var filmad, hur historien berättades, framför allt slutet var väldigt bra.
 
Det här är en film som stannar hos mig en lång tid. Trots att det var i lördags jag såg filmen så kan jag fortfarande sitta o tänka på den än idag. Det kallar jag en film som satt spår i mig.
Det går inte att beskriva exakt vad som satt spår, antagligen olika saker. Den är imponerande helt enkelt. Ang Lee är regissören.
 
Filmen hade jobbiga scener ibland, dvs ibland kunde det vara jobbigt att se vad Pi gick igenom, att se vad han behövde göra för att klara sig. Men just för att man fick se såna scener så fick man verkligen in känslan när man kollade på filmen. Måste säga att scenerna var verkligen fina, dvs miljön var helt otroliga. Jag kan tänka mig att natthimlen mitt i Atlanten är sådär stjärnklar och fin som man fick se.
 
Ja, mer än så tänker jag inte avslöja. Med andra ord, gå o se filmen på storduk i bion om ni inte gjort det än.
 
http://www.indiewire.com/static/dims4/INDIEWIRE/e11b542/4102462740/thumbnail/680x478/http://d1oi7t5trwfj5d.cloudfront.net/a2/0f5f40097b11e2914b22000a1d0930/file/life-of-pi-0a.jpg
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!