En regnig dag...

Då satte jag mig o tänkte lite. Kom på mig själv att mitt humör är ganska mulet rätt så ofta. Vet egentligen inte varför, det bara känns så och oftast är nog inte orsakerna så stora eller betydliga. Jag bara blir grå av mig och är inte så glad. Så jag sökte lite på "happiness", det är ju en viktig ingrediens i livet, att vara glad och känna glädje. Regnet i sig gör inte så mycket på mig just idag, men vet att ibland kan regnet göra humöret, vilket egentligen inte är så bra.
När jag läste igenom lite sidor så var det mest om att man själv är den som bestämmer humöret, det gäller att intala sig själv att vara glad, att vilja vara glad, det är iaf ett sätt att påbörja glädjen. Sen påverkas ju andra saker omkring en ifall man kan fortsätta vara glad eller inte. Mitt problem är väl att jag inte ser saker från den vinkeln ibland, jag bara låter mig sjunka in i det grå, istället för att intala mig själv att vara glad, att glädjas och att försöka hitta saker som gör mig glad. Ibland fokuserar jag mer på att jag inte är glad, att något fattas istället för att fokusera på det jag har och det som är nu. Typ som att glömma bort eller inte bry sig om det man har. Visst, jag gillar inte att gå runt o tänka "jag är glad för det jag har", för det känns som att det blir slutet på utveckling.
Jag vill utvecklas, jag gillar att gå framåt, bli bättre. Men det har sin nackdel att inte bli nöjd lika lätt. Det gäller väl att balansera, veta vad som ska göras när, vad som ska tänkas när osv.
 
Det som jag velat göra ett tag var att ta kontakt med en kär vän. En vän jag sällan träffar men som jag gillar, hon är en stark och fin människa, och jag blir så glad att träffa henne. Då tänkte jag, varför inte höra av sig oftare med folk man gillar? Varför låta andra saker komma i vägen? Jag känner att jag borde ta mer tid till att höra av mig, träffa om det går, folk som jag gillar.
Det är inte alltid lätt att träffas, särskilt då geografiska lägen är problemet, men då kan man ju iaf höra av sig, så därför tänker jag försöka göra det oftare. Ibland kanske man ska ta o skriva brev :) det är alltid kul att få brev. Men tyvärr skickar inte folk brev längre. Men jag kan ju göra det, särskilt nu när jag har tid :)
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!