Nu är det sommarlov!!

Tentan gick bra i fredags, den var kort och de flesta blev klara efter tre kvart. Men jag satt kvar en stund till för att kolla så att allt blev bra och hinna formulera mig bättre. 
Efter tentan var det fint väder, verkligen kanon! De som var klara med tentan stod och snackade. 
 
Sen gick vi mot stan. Studenterna skulle snart börja åka sina rundor med flaken. Vi tog en lunch på Jensen. Det var gott! Det tog ett tag att fatta att vi faktiskt var klara med vårt första år på skolan! 
Efter lunchen gick vi ut igen och då var det full fart på studenterna. Det var roligt att kolla och man blev glad. Kändes skönt att man själv också hade sommarlov. 
 
Jesús och jag började städa och packa inför resan hem. Det var full rulle hos oss. Allt behövdes göras rent och jag tvättade det sista. Vi blev klara och sen skulle Kristin och Simon komma för att hämta upp oss. Vi skulle byta Jesús säng på Ikea. Så vi åkte dit, hämtade den nya sängen och åkte tillbaka. Hämtade den första och åkte tillbaka. Det gick bra och hyfsat fort. 
Väl hemma så åt vi lite och fixade det sista innan vi tog allt och gick mot stationen. Vi var i bra tid, trodde vi, tills vi kom fram och såg att tåget precis skulle åka. Vi hann inte köpa biljetter och såg den åka istället. Aja, tänkte vi, vi tar nästa. Som visade sig vara den sista till Sthlm för dagen. En timme fick vi vänta, den blev sen, och sen, och ännu senare.
Ja, vi satt där i över tre timmar. Till slut släcktes och stängdes stationen, bara väntekorridoren uppe var öppen. Jag behövde gå på toa, så jag gick snabbt hem och på toa. På väg tillbaka ringde Jesús och sa att tåget (som egentligen skulle åkt kl.21.41) var försenad till halv ett. Då gav vi upp. Vi tog våra grejer, klockan var över elva, gick hem. Fixade sängarna, tog ut cyklarna vi hade ställt i badrummet, duschade och allt och la oss. Men ingen av oss kunde sova bra. 
 
På morgonen gick jag till McDonalds, vi hade ju tömt kylskåpet. Köpte lite frukost och skyndade mig hem. Vi åt, tog allt och gick till stationen, igen. Turligt nog gick tåget och Jesús gick o frågade hur det hade gått igår. Tåget hade varit över 230min sen, dvs den åkte nånstans efter halv 2, och vi var glada att vi hade gått hem. 
Det gick bra att åka hem och på pendeln så precis innan vi skulle av så kom en kontrollant. Jag hade kort men Jesús gick av stationen innan för att inte stöta på kontrollanten. Tur. 
 
Vi åkte sen ut till Victoria, hon hade babyshower. Det var roligt :)
Igår åkte jag till Uppsala, vi firade Maria att hon tagit lärarexamen. 
Och nu är jag ledig! :D
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!