Flyttat!

Flytten skedde, otroligt nog.
 
Vi hittade sängar i IKEA, jag hittade en fin spegel för rea-pris och ett komplett matbord med 4 stolar. Så allt köptes o fick åka med IKEAs hemkörning dagen efter, lördag. Min vän Crisha hade bilen o kunde hjälpa oss att flytta på alla våra saker från ena lägenheten till den andra. Hon hade den stora bilen så det gick på två lass, tack o lov. Jag lämnade lägenheten tom men ostädad. Huvudsaken var att få iväg allt till den nya lägenheten och montera allt så det skulle vara klart för att bo.
Så flyttstädningen får ske senare i månaden, vi har fram till sista mars, men vill definitivt bli klar innan dess!
 
Väl i den nya lägenheten o allt innanför dörrarna så var det dags för montering. Jag tog på mig att montera allt eftersom jag tycker det är roligare än att torka rent saker. Ja, precis, lägenheten var ostädat så vi behövde torka rent allt.
Jag fick ont i hela kroppen och hade jättesvårt att sova. Så jag led av sömnbrist dagen efter.
 
Dagarna gick och igår så tog jag trasan o torkade rent allt, bokstavligen allt i lägenheten. Allt var smutsigt av damm, han innan hade verkligen inte torkat rent eller gjort rent något! Ugnen var nog värst, såg ut som att han bara sprutat rengöringsmedel o låtit det vara. Så den tog jag tiden att göra rent.
Jag skrev ett klagomail till hyresvärden, men inget svar.
 
Nu är det bara några få kartonger kvar på golvet, vi fick inte plats med allt i garderoberna. Men det är bara saker, saker som behöver t.ex. en bokhylla för att ställas i ordning. Så jag vet inte hur vi ska lösa det där ännu.
 
Med allt det här med flytten så känner jag mig stressad över att inte ha hunnit plugga alls. Min motivation ligger i botten har jag märkt idag och jag kommer ingen vart känns det som. På fredag ska jag åka hem för att jobba, en hel tävling ska jag ta själv, så inte någon tid för plugg inte... Vågar inte tänka hur det kommer gå med tentan den här gången....
 
Nu börjar även konståknings VM, men eftersom den hålls i Kanada o de visar nattetid svensk tid, så kommer jag inte kunna se den live, hur mycket jag än vill. För jag behöver sova.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!