Första träningen

Idag kom jag officiellt igång med träningen!
Jag har börjat med Core 30min, det var lagom. Hade det varit längre eller jobbigare så hade jag inte orkat. Jag orkade igenom passet och det kändes bra. Jag var lite nervös innan jag skulle börja. Jag har aldrig tränat på gym eller sånt tidigare, bara konståkning och sidoträning till konståkningen. Så jag visste inte riktigt hur jag skulle göra, inte för att man måste göra på nåt speciellt sätt. Men Actic har ett system att när man bokat gruppträning så får man ett litet kvitto, den trodde jag inte var viktig så jag lämnade den i omklädningsrummet. Så visade det sig att det är "bevis" på att man kommit till gruppträningen. Jag hann gå in o hämta den för jag var tidig redan som det var. Vi var bara tjejer/kvinnor. Var inte så överraskad, men undrar varför inte killar går... Kanske för att det var ett lunchpass.
 
Nu såhär på kvällen känns det bra, tror däremot jag får träningsvärk imorgon, med tanke på att jag inte tränat på så länge. Tänka sig, att för 5-6 år sen så tränade jag konstant varje vecka fler ggr! Och sen slutade jag tvärt, har inte tagit upp träningen sen dess.
Men nu så, skaffade ett Actic-kort, och ska köra gruppträning. Börjar med Core, så jag bygger upp inre muskler, sen ska jag testa andra pass. Jag har inget specifikt mål, huvudsaken är att jag ska röra på mig, motionera så jag blir piggare till vardags. Jag har inte tänkt gå upp eller ner i vikt, jag har inte tänkt bygga muskler eller något sånt. Bara så jag får motion, och visst välkomnar jag fastare muskler förstås ;) men det kommer nog på köpet ändå.
 
Eftersom jag själv är tränare så vet jag oftast vad jag ska tänka på medan jag tränar, det hjälper mig mycket. Jag vet också hur viktigt målsättning är, och jag börjar med små mål. Jag har inget drömmål, men tycker inte jag behöver det. Ett mål kan vara att jag ska träna minst 2-3 ggr/veckan ganska snart. Ska börja lite långsamt, dvs 1-2 ggr/veckan, och sen öka efter ett par veckor. Men ska lyssna till min kropp och se hur det går. Kanske kan jag träna oftare tidigare, eller så behöver jag kanske vänta i några veckor till innan jag ökar träningsmängden.
 
Känns bra det här :)
Ett plus är också att den närmaste lokalen ligger ca 5 min från där vi bor :)
 
Resten av dagen blev plugg och jobb. Just det, rostade müsli också, första gången i ugnen! :D Det blev faktiskt bra! Skönt att müslin blev klar på en gång. Med den lilla ugnen behövde jag göra 3 mindre omgångar, vilket kunde ta halva dagen...! Nu blev det klart på 30 min!
 
 
Ytterligare en glädje är att få lyssna på ONE OK ROCKs senaste album!! Åh vad den är bra! Åh vad de är bra!!
Nu har jag något att se fram emot imorgon när jag ska åka tåget hem. Lyssna igenom hela albumet i lugn o ro. Åh nice!!!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!