Heldag i Ikea och äntligen flytt!

Igår resulterade till en spontandag i IKEA, en spontandag innehållande riktiga köp! Det har varit struligt med själva flytten eftersom mina föräldrar inte kunde hjälpa den här helgen och Jesús pappa blev sjuk i influensa. Pappa sammanfattade det som att det skulle kosta ungefär lika mycket att få hit sängen som att köpa nytt i IKEA. Och ja, det kan jag nästa hålla med om.

Så ja, därför åkte vi två alltså till IKEA. Först tog vi en snabbtitt på hemsidan för att ha lite koll på vad som finns. Sen åkte vi till stan, där stannade vi på Actic för att jag skulle skaffa ett gymkort. Yes, när det finns erbjudande så ska man ju passa på. Och jag hade en känsla av att om jag inte skulle ta tillfället så skulle det ta minst en månad till, tills jag skaffar ett kort.
Så nu har jag 24 månader på Actic. Den ska inte fyllas med gym, det är inte min grej. Okej, ibland kan jag nog gå till gymmet o se vad jag kan göra. Nej, dessa månader ska bestå av pass, det är nåt jag tycker är roligt! Så det blir först core, för att stärka mina svara muskler. Sen blir det massa annat skoj ;)

Sen åkte vi vidare till IKEA. Det var sol, hela dagen! Härligt! Det har varit ganska mycket sol på sista tiden. Behövs!!
Väl framme så frågade vi först om hemkörning, de kör även helger! Sen började vi vår färd genom IKEA-land. Vi gick snabbt igenom rummen, stannade vid matborden. Jag visade en matgrupp som vi tog. Vidare till sängarna, dagens ämne. Vi kollade, testade, fick hjälp. Sen blev jag helt trött och kände att jag behövde mat. Så vi tog en paus, åt lunch (tackar för billig lunch), efter en paus så fortsatte vi till sängarna.

Jag bestämde mig ganska snabbt, höll pappa uppdaterad och var klar med mitt beslut. Det här var kanske vid 5-6 tiden. Här kommer den jobbigare delen av dagen. Jesús kunde inte bestämma sig, som vanligt. När vi letade säng förra året så tog det också en riktig färd innan han bestämde sig. Här kom reprisen. Jag hade blivit piggare med maten, men den energin gick sakta nedåt. För varje halvtimme blev huvudvärken värre, kroppen trött och mina ögon rödare. Vid 7-tiden började han bestämma sig, sakta och osäkert kan jag säga. Men jag är en människa med långt tålamod, och såna här större beslut ska inte jagas på, då finns risken för dåligt beslut. Det är mitt motto. Men den här gången kanske jag hade lite fel...?

Till slut satte vi punkt för beslutet. Han tog en billigare säng än mig, och samma madrass. Vi tog våra saker, tog två stora vagnar och gick mot varuplockningen. En efter en plockade vi, jag tog även en fin stående spegel som var på rea och gick mot kassan. Ja, helspegel har jag länge velat ha, men väntade på att flytta ut tills jag skulle skaffa en. I vår lägenhet vi har nu får det knappt plats en, så jag väntade ytterligare. Men nu hittade jag en jättebra spegel som dessutom var på rea! Så jag tog den såklart! ;)
Trötta som fan gick vi sen till hemkörningen, beställde körning till lördag första passet 10-14.
Vi hann med en buss hemåt, mådde illa hela vägen hem. Sen var det dags att packa. Min vän Crisha från skolan skulle hjälpa oss, hon har bil. Så packning och matlagning samtidigt blev kvällens sysselsättning.

Idag ska vi alltså flytta. Trodde ett tag att vi aldrig skulle få chans att flytta med så många hinder vi hade på vägen...!
Jag skulle egentligen upp halv nio, men vaknade efter 7 och kunde inte somna om... Så här är jag, uppe och hungrig, ska börja ta lite frukost.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!