Plugg på en söndag

Ja igår var det en härlig dag, mycket sol, fullpackat med folk i stan! De hade "barnens dag" i stan, flera ställen erbjöd små aktiviteter för små människor. Kul att se så mycket liv i stan. Så jag bestämde mig för att plugga ute någonstans. Slutade med att jag satt med en chokladkaka och boken med längsta meningen hittills:
 
 
Sen kom Jesús och mötte upp mig. Tillsammans fortsatte vi ut och satte oss på gräset, åt lunch och tog det lugnt ute i solen.
Kan säga att det inte blev så mycket plugg efter det.
På kvällen testade jag att göra gratinerad pasta, det blev verkligen lyckat och gott!
 
Så idag, soligt var det imorse, men sakta o säkert blev det blåsigare och till slut molnigt. Jag satte mig o pluggade en stund på förmiddagen, och sen ville jag hinna ut innan det skulle bli värre väder. Så vi gick ut båda två, redan då var det blåsigt. Och vilken skillnad från igår. Inte alls så mycket folk ute, kanske för att det är Mors dag idag? Alla sitter nog inne efter en partykväll och massa shopping, så därför var det nog inte så mycket folk ute. Verkligen, kändes som en helt annan stad från igår...
Efter en stunds promenerande så gick vi också hem, det började blåsa mer och det blev bara kallt. Vi åt lunch och resten av tiden har jag suttit o pluggat. Bättre än igår, men känns inte effektivt. Känns inte som att jag har koll på kursen alls. Är verkligen orolig för hur det ska gå... Snacka om att man verkligen börjar bli riktigt skoltrött. Jag ser det på hur dålig jag är på att försöka förbereda mig inför tentan... Ingen motivation, ingen energi eller ork till att proppa hjärnan med massa info... Längtar till lov.
 
Vips så gick tiden utan att jag ens hängde med känns det som. Dags att ta en dusch och börja förbereda en middag kanske...
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!