Skönt med lite regn

Tittar jag ut nu så är det regnväder, det har väl varit lite såhär de senaste dagarna, men faktiskt så är det skönt. Naturen behöver lite regn och även vi, det är alltid så torrt i luften här i Sverige.
 
Förra veckan:
 
Ja vad har jag gjort? Jag har gått till tandläkaren för att fixa den provisoriska lagningen till en vanlig lagning. Det är samma tand som i vintras, som hade en lite trasig lagning. Det var jobbigt med tandläkare, men det gick bra tack o lov och nu är jag hemma i Västerås igen för att gå till skolan senare idag. Det är seminarium, och vi har fått uppgift till idag, den är inte helt klar än så jag måste väl vända mig till den snart för att göra klart den. Läsa ut en hel bok o skriva lite omkring den... Har några sidor kvar att läsa.
 
Jesús har kanske ett sommarjobb på g nu, så han är kvar i Sthlm för vidare intervju. Jag vill ju också sommarjobba, men med en Japanresa mitt i allt så kan jag inte, så jag får istället fokusera på mig själv. När jag pluggar såhär så känns det som att man inte riktigt har så mycket tid till att fundera kring sig själv och livet. Allt bara rullar på oavsett om man hänger med eller inte. Kan säga att jag är otroligt pluggtrött nu. Den här kursen, som även är den värsta och jobbigaste, är också den segaste kursen hittills... Vi har så mycket att läsa, men så få föreläsningar, och många många uppgifter. Tentan är uppdelat i två delar, en hemtenta och en vanlig salstenta. Samtidigt. Så ja, man kan säga att det är lite väl jobbigt såhär innan sommaren. Har redan gått in i en slags "sommarkänsla", dvs viloläge.. Heh..
 
Det är väl ca 2-3 veckor kvar till tentan, med andra ord, så långt kvar på terminen. Men fokus ligger lite på botten... Märker hur jag bara försvinner in i andra tankar o saker, än att verkligen sitta o göra det som måste göras.
Fattar inte hur fort det egentligen har gått! Två terminer redan! Känns som vi började skolan för några få månader sen. Men nej, vi har i själva verket haft skola non-stop i snart 10 månader... Inte konstigt att skoltröttheten dyker upp nu när sol och värme kommer.
 
 
Har inte ens planerat in träning heller... De senaste veckorna har jag bara tränat en gång i veckan eller inte ens det. Vill egentligen träna upp till ca 3 ggr, känns som att kroppen behöver det lite. Men orken finns inte just nu, känns som att det är mer fokus på plugg och annat som kommer omkring. Men jag får se om jag hinner få in ett pass nånstans...
 
 
Just det, har äntligen fått en dammsugare från mamma o pappa! Inflyttningspresent. Det blev direkt städning! Och så har det kommit fler nyheter till lägenheten :) En liten soffa från min vän i klassen, en ståhylla i badrummet för alla grejer som ska stå där! Behövdes verkligen, och fint blev det! Det som fattas nu är lite mattor, lampor och ett soffbord.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!