I don't care

Känner mig väldigt mör efter den här veckan, och den är verkligen inte slut än. Imorgon är det heldag på tjejjouren och jag kommer verkligen vara totalt slut då...
Känner mig redan som att jag inte orkar bry mig om olika saker längre. Jag orkar inte tänka djupt om saker, jag orkar inte lägga mer omtanke på allt annat. Nu känner jag verkligen att jag inte är så bra på att ta hand om mig själv, jag är verkligen inte bra på att vara självisk ibland. Och när jag väl låter mig få vara självisk så känner jag såna skuldkänslor efteråt, att jag varit självisk och inte tänkt på andra omkring mig.
Men jag tänker på allt annat utom på mig själv i princip 95% av all min tid. Och inom den tanketiden så finns ju allt om skola, planering, matlagning, djupare tankar eller analyserande om saker osv. etc.
 
Men det är sällan jag tänker på enbart mig, skämmer bort mig själv. Jag är så koncentrerad på att försöka vara så bra utåt, vara en bra människa och hjälpa alla utanför min egen sfär. Omöjligt egentligen, men det är kanske medfött...
 
Och så idag känner jag bara "I don't care...".
 
För första gången på kanske nåt år eller ett par år så lyssnar jag på mitt favoritband. Helt sjukt att jag inte lyssnat på dem på så länge. Jo, när de släppte deras senaste skiva så hann jag lyssna på den en eller två gånger. Sen inget mer... Och ja ni som läser tänker väl "Men va? lyssnar hon inte på musik i vanliga fall?" och svaret är nej, jag gör tyvärr inte det. Känns helt dumt, men jag får ingen tid till att lugnt lyssna på musik.
 
När jag lyssnar på musik så lägger jag 100% fokus på musiken. Allt annat runtom mig försvinner. Jag hör inte vad folk säger, jag ser inte vad som händer och jag blir totalt uppslukad av musiken. Särskilt när det är musik jag älskar. Så därför lyssnar jag sällan på musik.
 
Men idag har jag redigerat familjens julkort för att den ska bli klar för utskick. Hundra mail mellan mamma o mig under tiden! Men nu är jag nog klar och mamma kan nog gå o beställa utskrifter på dem. Vi behöver ju 4 olika versioner, julkort på 4 olika språk som sagt. En del jobb haha.
 
Här är mitt favoritband: ONE OK ROCK (YouTube länk)
Japanskt ungt band, lyssna för de är grymma!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!