Medan alla klär ut sig

så sitter jag här hemma o försöker plugga. Jag är inte så mycket för Halloween faktiskt, har inte vuxit upp med det så mycket. Kanske var det när jag blivit äldre som det blivit mer hype kring Halloween i Sverige. Jag har bara varit med om kalas o lite småfester då och då, men verkligen inte varje år, så därför har jag egentligen inget emot att skippa i år.
 
Men samtidigt far en tanke förbi, hur långt får studentlivet ta över privatlivet?
Ska jag behöva känna skuld för att inte ha suttit o läst/skrivit vidare? Ibland är det jobbigt att vara student... Vill jag unna mig något roligt så kan jag inte alltid njuta till hundra för då tänker jag på vad jag kunnat göra på den tiden. Helt fel egentligen, för det betyder ju egentligen inte att jag kommer göra något effektivt för att jag sitter hemma istället för att gå ut o göra nåt? Men ändå...
 
Som jag skrivit tidigare är november en hektisk månad för mig, nu när jag dessutom har en komplettering att göra... Jag har iaf lagt ner mest tid på distanskursen, dels för den är intressantare för tillfället och dels för att jag inte kommer att ha så mycket tid till den senare i månaden ändå.
 
Igår gick Jesús och jag på bio, så det fick nog bli vår myskväll för den här veckan. Vi såg Don Jon, så bra! Jag har längtat efter den filmen så länge, och äntligen så hade vi tid att gå o se den. Den var verkligen bra gjord, jag gillar den starkt. Gillar hur de hade redigerat filmen, scenerna och rollerna. Så roligt och ändå meningsfull. Men är lite osäker på om budskapet når fram till alla.
 
Idag gick vi en runda i stan, handlade lite o var ute, det var skönt. En man sålde brända mandlar, och bara doften av brända mandlar får mig att le. Så gott! Så vi bestämde oss för att köpa, och just då kände Jesús igen mannen och han kände igen Jesús! De hade sjungit tillsammans i kören för ett halvår sen. Så han var snäll o gav oss lite rabatt för att vi inte kunde bestämma oss för hur många påsar vi skulle köpa :P
Dags för en middag nu känner jag, o så tillåter jag mig att avsluta plugget för en film med min käre :)
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!