Kryssning och val

Igår var sista anmälningsdagen, och jag gjorde mitt val till slut: det blev sociologi. Känns ändå bra. Jag känner att sociologin är ett säkert kort i jämförelse med pedagogik, eftersom pedagogik känns så löst, det har liksom inte övertygat mig hittills, så jag är osäker om ämnet kan leverera mer om jag hade valt det. Kanske väljer jag det nästa år.
 
Igår kom vi hem från kryssningen :) Det var jätteskönt, trots att vi två var trötta när vi kom hem igår. Vi hade perfekt väder i Tallinn! Sol och inte alltför kallt. Solen gjorde så mycket, gjorde mig glad.
Hytten var fin, gillade den mer än de vanliga hytterna. Vi hade ett runt fönster och sängen var en "dubbelsäng" så vi kunde sova tillsammans. I de vanliga hytterna så är sängarna på varsin sida om hytten. Något som gjorde det extra bra med hytten den här gången var att den låg så högt upp i båten så vi kände knappt av att vi åkte på vatten! Det gjorde verkligen mycket! Det var tyst och knappt något gung alls. Kommer ihåg när vi åkte till Helsingfors en vinter, då kunde jag inte sova för det lät så mycket av isen som vi åkte genom och det bara rasslade hela tiden eftersom vår hytt då låg ganska lågt ner i båten.
Så den här gången var det värt pengarna att få en bätte hytt och högre upp i båten! :)
 
 
 
Nu gäller det för mig att sätta igång med plugget igen för vi ska ha läst ut en bok tills imorgon. Jag började igår, men hann somna för jag var så trött. Och nästa fredag ska vi redan lämna in den första hemtentan..!!
 
Tallinn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!