Lediga dagar

Sen igår (eller ja, kanske sen i torsdags) så har jag varit ledig. Helt. Alltså, inget plugg och inga måsten. Måste säga att det är en underlig känsla som en student, att vara helt ledig. I och med att en students tidsschema är så "flexibel" (som jag skrivit i en av mina tentor) så kan man ju i princip sitta o plugga när som helst under dagarna. Och ja, det lever jag upp till. Jag pluggar verkligen när som helst. Kan sitta 23 på natten o ha flytet inne, medan kl.10 på morgonen kan vara det trögaste. Eller tvärtom.
 
Kan äntligen lämna dessa böcker på hyllan...
 
 
 
Och nu när jag inte ens har något i mental träningens distanskurs så är jag verkligen helt ledig. Både skönt o konstigt. Det jag gjort är tränat på gymmet (börjar faktiskt gilla det mer o mer!) och städat, bytt ut sommarkläder mot vinterkläder, försökt laga lite mat (gillar det fortfarande inte). Och lite till.
 
Imorgon åker Jesús och jag på kryssning till Tallinn. Det var över ett halvår sen sen sist tror jag. Visst, inte så mkt, men kryssningar är ett tacksamt val, det är kort resa, billigt och mysigt. Vad mer ska man önska för lite pengar? Som student är det tacksamt iaf. Den här gången har jag lyxat till det lite med att ta en "dyrare" hytt för att känna att jag är värd något mer efter en jobbig tentaperiod. Det har faktiskt hjälpt mig att vara motiverad.
 
Snart måste jag ändå sätta igång med att plugga, vi ska redan ha läst ut en bok till första föreläsningen nästa vecka.. och så ska jag skriva en minst 5-7 sidor lång inlämning i distanskursen, har en månad på mig.
Grejen är den att den här kursen som startar nästa vecka har tentainlämning varannan vecka typ. Och som topping till det, en gruppuppgift under hela kurstiden.
 
Oj, just det, måste välja inriktning också! Vet fortfarande inte riktigt om jag ska välja sociologi eller pedagogik....
 
Hittade äntligen min favorityoghurt i ICA igår!!
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!