lite paus

Det var ett tag sen sist.
Nu sitter jag hemma själv, försöker göra något vettigt med att plugga lite o så. Tar en kort paus nu bara.
 
Vi fick tillbaka 2 av 3 tentor från första kursen. En var godkänd och den andra blev mitt första U. Men jag var inte ensam, det var fler i klassen som hade fått U på den, ganska många verkar det som. Slutade med att jag försökte hålla min ilska inombords, varför just ilska, jo vi som fått U kollade igenom varandras för att se vad det var vi gjorde fel. Slutade med att vi förstod det som att vi inte hade använt kurslitteraturen i den mån som läraren hade önskat, trots fri uppgift. Irritationen bara steg för oss, och jag suckade bara flertal gånger för att det lades ytterligare en uppgift bland massa andra i kommande månads uppgiftslista. Jag hade i måndags insett hur mycket saker jag har framför mig i november och höll på att få panik, och så kommer det här U:et som bara tyngde ner ytterligare.
 
Idag försöker jag bara ta sak för sak, men känner ändå stress och lite panik nånstans därbak. Jag vet att jag behöver strukturera och verkligen planera lite nogrannare för att klara av det här, men just nu känner jag mig lite orkeslös inför det här... Kanske har verkligheten inte sjunkit in ännu. Kanske gör jag bara det här till en större grej än vad det egentligen är?
 
 
I helgen åkte jag tillbaka till Sthlm, kändes ganska skönt. Kul att få träffa pappa efter kanske 2 månader...! Oj det är sant, sist jag träffade honom var för 2 månader sen, för han åkte till Bulgarien innan terminen började och jag har inte hunnit tillbaka sen han kom hem för ett par veckor sen.
Vi tog julkort hela familjen tillsammans, och som vanligt blir det först ett stort kaos tills vi verkligen sätter igång med att ta foton. Men till slut gick det bra och det som var lite trixigt var att få Mio att kolla in mot kameran. Men ja, hon är ju trots allt en hund o går inte att styra sådär jättelätt.
Jag blev inte så nöjd med mig själv, men eftersom det var jag som tryckte på knappen hela tiden hade jag ju högst 10 sekunder på mig att försöka se någorlunda mänsklig ut på bilderna. Ska välja en av dem o lägga in lite text o grejer innan jag skickar den till mamma för utskrift.
 
Helgen i sig har varit bra, skönt att koppla bort från skolan lite också. Jag var också på en tävling o instruerade en av mina gamla åkare, och det var kul att se hur mycket bättre hon blivit! Hon missade tyvärr en del i sitt program, men vårt mål klarade hon, att klara sina dubbelhopp. Jag var iaf nöjd, även om hon själv verkade vara halvnöjd.
Jag började plugga lite på måndagen. Åkte hem igår och jag, Kristin o Josefine gick på bio o såg filmen om Diana. Den var bra tycker jag o är glad att jag såg den. Läste mer om henne sen på internet. Hon gick bort dagen innan min födelsedag 1997.
 
Nu har jag inte skola förrän på måndag. Men till dess ska jag hinna plugga en hel del har jag tänkt. Och sen blir det ändå full rulle. En ny tenta är på intåg..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!