Lite tentapaus...

Har en liten matkoma just nu och min hjärna är mos. Så istället för att försöka komma på nåt vettigt att skriva på tentorna o sen bli irriterad och arg på mig själv, så tar jag en liten paus o väntar ut matkoman.
 
Jag var i stan, på ett vanligt café, men tog fel dag o fel tid. Eftersom det är löningshelg så är ALLA, jag menar verkligen ALLA, ute i stan o fikar, äter, shoppar som galningar... jaja, tänkte jag, det fixar sig, jag vet vad jag ska göra ändå.
Tog mig en grillad surdegsmacka, lät gott. Och ut kommer en tallrik som tar upp halva bordet... japp, innan den svalnar o blir stenhård så får jag väl skynda mig o äta upp den, tänkte jag. Så det blev inte så effektivt tentaskrivande då inte. Satt o åt upp mackan med lite sallad som var vid sidan av. Den var god. Väl uppäten, så började jag skriva igen. Det gick ganska bra, men jag kom inte så långt. Gästerna gick in o ut, och ibland blev det så många gäster att några hade svårt att hitta bord. En servitris kom fram o bad mig flytta lite på mina saker så fler kunde få plats. Så jag sa visst, o flyttade på min väska o jacka så 3 personer kunde sätta sig. Redan då började jag förstå att det här inte kommer vara så hållbart. Det kändes redan obekvämt att sitta där i halvdunklet (skulle säkert få huvudvärk efter nån timme), så när de 3 gick försökte jag få det att bli lättare för mig.
Men det kändes som att det inte skulle gå mer o jag ville bara hem o ha det bekvämt för mig.
 
Så ja, tog mitt pick o pack o begav mig hemåt. Väl hemma, på med mjukis och gör mig bekväm.
 
Ibland är det bättre hemma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!