Nu jävlar!!

...är det tentaskrivande som gäller!!
 
Jesús åkte till Sthlm idag och han kommer tillbaka på onsdag. Lite jobbigt i och med att vi haft det fint den senaste tiden och det känns lite tomt när han inte finns omkring. MEN, det ger mig tid att sätta igång med detta tentaskrivande som ska ske. Tre hemtentor och en inlämningsuppgift. Här ska det gå undan!!
 
Tänkte jag, och började med en mjukstart. Satte mig i ett café, men insåg ganska snabbt att här kommer jag inte vara så effektiv. Med ett gäng ungdomar i samma rum var jag nära på att ge upp, men kämpade på. Efter mer än någon timme så gick jag hem och försökte vara mer produktiv här. Jesús hann ringa en signal o säga att han snart skulle vara framme. Därefter kom jag faktiskt igång med själva skrivandet! Vet inte om det blir något bra, men iaf en början och kanske något som inte alla andra skriver om.
 
Sen började tiden säga att det är dags för mig att laga middag. Svårt som det ska vara så behövde jag leta runt efter något bra recept. Har aldrig tillagat fläskfilé i ugn, så det blev en del research på hur det ska göras. Till slut så kom jag igång med det också, hälften sparade jag till en enkel marinad och den andra körde jag i ugnen. Med lite potatis blev det faktiskt bra! Jag gjorde en kall sås av turkisk yoghurt och det blev överraskande gott! Jag gillar nog fläskfilé i ugn mer än fläskfilé man steker. Kanske.
 
Efter en middag så hann jag skriva lite mer. Det här kanske kommer gå bra trots all oro :)
 
Bild: i väntan på att tåget skulle åka vidare efter ett stopp innan Enköping, de håller på med spårarbete.
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!