Glädje och pollenallergi

Våren ÄR här nu! Solen skiner med värme och allt börjar blomma ut på riktigt nu. Såg skillnaden bara från imorse när jag promenerade till skolan, och på eftermiddagen när jag skulle hem igen, då hade de kala träden gått till ljusgröna trädkronor!
Och jag har bytt jacka för att inte svettas av solens värme, för nu, nu värmer den!
 
Dock slapp jag inte undan pollenallergin... Jag hade faktiskt ingen allergi förut, men för några år sen så var det pollenbomb i hela Sverige, folk som inte var allergiker reagerade till o med. Sen dess har det inte varit detsamma. Visst, jag lider inte lika mycket som mamma, stackarn. Hon får allt, klia i ögonen, nysningar, snuva, total förfallenhet i flera månader...
Jag har inte reagerat alls fram till för ett par dagar sen när det började komma fram lite knoppar. Först trodde jag det bara var tillfälligt, men efter ett flertal nysningar och lätt rinnig näsa, så konstaterade jag att, ja, nu är det dags för mig också..
Men det hindrar inte mig från att glädjas av solen och de långa dagarna, och grönska! Fast det blir jobbigt efter en stund ute.. Får se om jag kanske måste köpa allergitabletter eller om jag kan härda ut det värsta som är nu. Tyvärr blir jag faktiskt lite seg och trött av allergin. Och nu börjar hemtentaveckan, då hjärnan måste vara lite skarp.
 
Jag har bokat en kryssning som blev billig tack vare en kod! Det blir en bra hytt med matpaket! Till Helsingfors dessutom. Det blir precis efter att jag lämnat in sista tentan och B-uppsatsen för terminen! Det är jättebra för det blir verkligen belöningen för terminen. I och med att jag inte tror vi hinner ut o resa på riktigt blir det här bra för oss två till att börja med.
Det kommer verkligen att motivera mig till att kämpa den sista kursen.
 
Veckan som varit har varit bra, har hunnit träffa ganska många ansikten som jag inte sett på länge! Det har blivit massa catch-up talks för min del :) Kul!
 
Den här lemonaden på Wayne's var verkligen jättegod såhär i vårvärmen! Bara jag ser bilden gör att jag suktar efter den!
 


Kommentarer
Postat av: emma

Fin blogg! :)

2014-04-23 @ 14:52:24
URL: http://youtu.be/kQB6s7l756I

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!