Tillfällig sommar!

Det har varit några otroligt varma dagar! Verkligen sommarvärme! Speciellt idag kändes det som att det var mitt i sommaren! Tråkigt nog fick jag sitta inne större delen av dagen för tentan och för all pollen som finns i luften just nu...
 
Men helt otroliga soliga och varma dagar! Igår gick Josefine och jag en promenad längs Mälaren och passade även på att äta glass i solen! Så gott och så härligt! Och jag tillät mig att släppa tentan en stund.
 
Tyvärr är det ju jobbigt att vara allergisk mot pollen, för när det är såna här fina dagar vill jag ju vara ute så mycket det går! Men jag klarar av ca en timme, sen är det vattenfall och nysningar hela tiden. Igår kliade ögonen också något otroligt...och så råkade jag ju klia väldigt mycket innan jag skulle lägga mig också.
 
Därför gick jag inte ut så mycket idag, bara en sväng till Coop fick det bli.
 
Tentan går som en berg och dalbana... Ibland flyter det på, ibland är det trögt som bara den... Vill hinna bli så pass klar att jag vågar ta en valborgskväll med vänner och kanske även en lugn första maj också. Tur nog så slipper vi lämna in i pappersformat, så det går att bara maila iväg tentan den här gången, vi har en så snäll lärare som dessutom är lite modern av sig ;)
 
När det är sånt här väder så längtar jag verkligen till ledighet och resa. Drömde mig bort en stund till kryssningen vi ska till i början av juni... :) Ska bli härligt! Men det gäller för mig att bli helt klar med B-uppsatsen innan avfärd!
 
Åh, mensvärk och pollen i kombination är verkligen inte kul... Har varit en lite tung dag på det viset, är faktiskt lite förvånad över att jag ändå kunnat få lite gjort.
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!