En vit jul!

Ja, det blev faktiskt en vit jul i år! Och bra timing också. Morgonen började med en solig dag med massor av frost överallt. Kallt var det. Senare mot eftermiddag/kväll började det att snöa och snön har legat kvar idag med. Mysigt! Det känns verkligen som jul när det snöat såhär.
 
Vi var bara familjen den här julen då Jesús redan åkt till Peru. Vi har 6h mellan oss, så det är lite annorlunda att hålla koll bakåt istället för framåt (Japan är 7-8h framåt). Jag hade skickat med en liten julklapp så han kunde ha något från mig där som inte tar så stor plats. Jag fick min på posten och han hade skrivit ett julkort innan vi sa hejdå. Vi fick sitta via Skype och öppna varandras julklappar. Det var annorlunda men mysigt i sig! Eftersom de firar i midnatt så hade han ganska många timmar kvar att hålla sig vaken på. Vi hördes igen när det var midnatt här.
 
 
Idag tog vi en sväng till Bulgariska kyrkan, och sen vidare till villa Godthem på Djurgården. Väldigt fint och mysigt, med fin utsikt. Vi åt en fin lunch där, jättegott! Smakade lite från varje rätt då vi hade valt tre olika rätter. Alla var goda. Jag och Nicky åt plankstek, så gott!
 
 
Från imorgon jobbar jag i ishallen 5 dagar i sträck. Ska under tiden plugga vidare med kursen, hur omotiverad jag än är...
Hoppas att alla haft en fin jul!
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!