Glögg är gott!

För en vecka sen öppnade jag den första flaskan glögg. Och sen dess har jag druckit glögg varje dag. Utom igår, då hade den tagit slut. Köpte en ny flaska, dags att öppna den idag! Jag visste inte att jag gillar glögg så mycket, men när man börjar dricka det så går det inte att stoppa! haha xD
 
Idag har det varit soligt så vi gick ut en sväng. Gick till den lilla isbanan som finns mitt i stan, de fixar alltid den isbanan varje vinter. Vid den finns också ett stort adventsljus där de tänder ett ljus per advent. Så det första ljuset var tänt. Imorgon tänder de det andra ljuset också.
 
 
Förra lördagen och denna lördag har jag gjort pluggfri, vilket har hjälpt mycket har jag märkt. Jag tillåter mig att släppa taget om allt vad gäller plugg och sen tar jag tag i det dagen efter. Det är skönt, min hjärna förföljs inte av pluggtankarna som alltid finns i vanliga fall. Nu är det en vecka kvar till tentan. Jag har hunnit gå igenom det mesta, det är lite kvar bara men jag hoppas jag hinner igenom dem imorgon.
 
På onsdag ska jag gå på den efterlängtade ONE OK ROCK konserten som kommer att hållas i Debaser Medis. Köpte biljetterna i augusti, och nu är tiden redan här! Jag är redan lite nervös. Vet inte varför, är bara nervös för jag vet att de är sååå grymma! Nu har jag inte sett dem på 5 år eller nåt, så på dessa år har de säkerligen blivit väldigt mycket bättre. Ska bli spännande!!
 
Nästa vecka är det full rulle, men det kommer nog gå bra och jag ser ändå fram emot det. Ska bli skönt att också kunna göra tentan och lämna det. För att sen gå o heja på Nicky på SM. De håller SM här i Västerås, så det passar ju jättebra!
 
Något tråkigt jag behöver skriva är att ventilationssystemet har varit avstängt sen igår kväll. Jag får heller inte tag på någon för nu har tydligen hyresvärden bytts ut till någon annan, som jag inte vet vem, enligt en jourtelefon som jag ringde till först. Jag försökte söka mig fram till information men fick inte fram något. Och det går heller inte att ringa till nån just för att det är helg. Jag måste alltså vänta till på måndag och samtidigt hoppas att ventilationen sätter igång på något sätt. Det är dock konstigt att det stängts av? Så nu får vi öppna fönstren då och då för att byta ut lite luft. Var finns information? Varför utsätts studenter för sånt här skit hela tiden? Och nu när de byter hyresvärd kommer de med säkerhet också att höja hyran - för 3:e gången detta år...!! Jag är glad att jag bara ska vara kvar här i några månader till...!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!