Konståkning och sånt

Förra veckan var intensiv! Kombinerade tentaplugg och roliga aktiviteter i samma vecka. Slutade med att jag nu är trött av utmattning. Ja, jag somnar nästan på föreläsningarna och blir trött när klockan är 9 på kvällen. Men det är värt det.
 
Första salstentan på över ett år var det. Fick råplugga så gott jag kunde. Kände att jag kunde allt men inte utantill, jobbigt... På onsdag åkte jag till Sthlm, det var ONE OK ROCK konsert i Debaser, första gången de är i Sverige!! Klart att jag skulle dit! Och ja, det var helt otroligt bra! Det enda negativa var att jag är så kort och hade svårt att se dem. Synfältet blandades av flera huvuden, armar och händer, med deras framträdande... Jag såg nog aldrig trummisen, honom fick jag se i slutet när han dök fram... Men spelar ingen roll, är glad att jag kunde gå ändå! Är så glad att de kom till Sverige över huvudtaget. Det sjuka var att det fanns så mycket publik! Trodde inte det men det var väldigt många som var där just för dem!
 
 
Torsdag åkte jag tillbaka till Västerås, dags att råplugga igen. Hade exakt en dag på mig. Det gick ändå ganska bra tycker jag.
På fredag morgon satte vi oss i den stora tentasalen. Kände mig inte så nervös men ville bara få det klart. Tentan i sig var inte så svår tack o lov, men nästan all tid tog till att skriva den. Jag hade knappt tid att få i mig min macka och dricka vatten. Men behövde energi så åt och skrev samtidigt. Väl ute från tentasalen helt kall och frusen (ja, det var väldigt kallt i salen...darrade sista halvtimmen), så ringde jag mamma och stämde träff. Vi åt lunch på Right Food Daily, mitt favoritställe numera, godaste lunchen ever.
Sen åkte vi till ishallen för SM i konståkning.
 
Nicky levererade SM-veckans bästa kortprogram! Är så stolt över honom nu! Han har verkligen utvecklats och det syns så väl nu och jag är bara så glad!!
Vi var kvar för att kolla på de andra klasserna också.
 
 
På lördag var det dags för friåkningen. Jag promenerade till hotellet och åt hotellfrukost med mamma. Det var gott! Vi åt i lugn o ro, och så pass mycket att vi skulle klara oss utan lunch ett tag.
Tyvärr åkte Nicky inte så bra denna dag, förvånansvärt. Men det är inte alltid lätt att hålla ihop energin när man åkt ett så bra åk dagen innan. Han visade upp trippel Axel på fria också, vilket jag tycker var starkt gjort. Så även om det var tråkigt att han kom 2:a så är jag ändå stolt över det han gjort denna gång.
 
Lördag kväll blev det lussebak och tryffel och rocky roads med tjejerna. Vi var hos mig och det var hur kul som helst! Även om allt blev lite misslyckat så blev det ändå gott och huvudsaken är att vi hade kul!
 
 
Söndag, totalt slut. Jag hade så svårt att komma ur sängen, men gick upp ändå för att äta hotellfrukost med mamma. Den här dagen var det bara seniorernas fria och medaljceremonin. Det var kul att se. Sen deckade jag när jag kom hem.
 
Igår måndag började nästa och sista kursen för terminen. Idag hade vi också föreläsning men det är helt rörigt. Jag förstår inte syftet och ser ingen röd tråd... Hoppas innerligt att det blir bättre...
Igår gick vi också på bio, såg Mockinjay. Spännande men lite utdraget. Kul iaf att gå på bio! Vi hade också studentrabatt!
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!