Nu är det nog vinter

Första advent har varit, det är kallt varje dag, "dagen" är otroligt kort, jag har börjat använda vinterjackan, dags att ta fram tjockis-leggings, vill dricka glögg varje dag.
Ja, det är vinter nu.
 
Det här med att dagen känns så himla kort, det kommer jag nog inte vänja mig vid oavsett hur länge jag än bor i Sverige. Ja, hela mitt liv har jag upplevt det här, ändå blir jag inte van. Varje år går jag o klagar på att det är så mörkt hela tiden. Jag lider!
 
Förra veckan köpte jag glögg, åt första lussebullen (jättegod!), köpte en julblomma och började med vinterjackan. Ända sen jag köpte glöggen så har jag druckit glögg varje dag haha. Jag visste faktiskt inte att jag gillade glögg så mycket! Men när jag funderar så minns jag att mamma och mina bröder alltid köpt flaska på flaska och drack då och då under vintern. Jag drack inte alltid, men doften fanns alltid i huset. Och nu fick jag världens sug efter glögg, så självklart köpte jag en flaska och ett paket russin. Sååå gott!!
 
Det är tentaperiod nu, första salstentan på över ett år. Jag håller på att plugga så gott jag kan. Även om jag är nervös inför tentan så tycker jag ämnet Ledarskap är så intressant så det är inte så tungt. Men är lite stressad förstås, måste hinna gå igenom allt innan veckan är slut! Så jag hinner sitta och plugga in resten bit för bit.
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!