Så sitter jag själv här

Idag åkte Jesús hem till Sthlm. Han o hans familj ska till Rumänien på dop på onsdag. Sen börjar han jobba på sitt nya jobb!! Spännande! Jag tycker det ska bli spännande, kanske mer förväntansfull än han själv? Jag tror han fixar det jättebra.
 
Så jag kommer inte träffa honom på nästan 2 veckor...! Så jobbigt :/ Men vi får höras på telefon eller Skype. Ibland är det bra att vara ifrån varandra och ibland kan det också vara skönt. Att tänka på sig själv och ha tid med sig själv. Men jag märker redan nu hur tomt det känns här i lägenheten :(
 
Idag har det verkligen varit vårkänslor i luften. Solen sken och det var nära 10 grader ute...! Båda vi tog på oss lättare jackor och la vinterjackorna åt sidan. Jesús plockade fram den nya jackan vi hittade i H&M, det satt verkligen snyggt på honom :) Är så van vid att se honom i "vanliga" jackor, så när han sätter på sig något lite finare så blir det en omställning!
 
Vi hann med lite korta ärenden i stan innan vi gick hem igen för att fixa lite o laga mat. Vi testade att laga en ny kycklingrätt där man la in salami, fetaost och basilika i kyckligen som en liten macka typ, in i ugnen och klart. Det blev godare än vad vi trodde. Så kanske blir det repris på det igen.
 
Imorgon blir det skola efter ett "uppehåll" (hemtentaveckan....). Försökte hinna läsa lite inför imorgon men vi har ganska många texter att läsa så jag hann inte så långt...Får sitta längre imorgon.
 
Satt och kollade på OS-finalen i ishockey igår. Så tråkigt att Sverige förlorade, men Kanada spelade bättre igår. Så jag antar att det blev ett rättvist resultat, även om det var lite tråkigt för Tre Kronor, de hade vunnit alla matcher hittills och på sista så blev det inte som de tänkt sig riktigt. Men jag tycker ändå att de kämpat riktigt bra hela OS och framför allt finalen! Man såg att de inte ville ge upp förrän det blåstes, sånt gillar jag att se. Men silver är ju jäkligt bra ändå tycker jag!
 
Lite tråkigt att OS är över, men bra ändå, så jag inte blir bunden till datorn hela tiden :P
Snart är det dags för VM i konståkning också, måste kolla upp datumen.
 
För mig kommer det gälla en hel del plugg framöver faktiskt.... Distanskursen har jag inte tagit tag i alls så det måste jag kolla på. Men på torsdag bär det av till Sthlm i några dagar, jobb och heja på Nicky i Nordics. Sen slipper jag ju vara hemma själv här alltför länge :)
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!