Chokladbollar!

Glömde tillägga att Jesús o jag åkte in till stan på nyårsnatten och tänkte gå mot Slussen för att se fyrverkerierna, men vi hängde med folk uppåt istället och undrade lite var de var på väg nånstans. Visade sig att de flesta gick in på Södra Teatern eller Mose Backe. Och dit gick vi också. Det var redan massa folk där men vi fortsatte att gå för att se om det fanns några bra ställen att stå o kolla på. Blev till slut att ställa sig upp på en bänk som fanns där och genast kunde vi se över allas huvuden och ut mot hela stan! Och just där alla fyrverkerier skulle skjutas upp! Blev verkligen en bra utsikt och vi kunde stå o kolla på alla fyrverkerier! Såklart hade Skansen de största fyrverkerierna och de var finast också. Men det var fint att kunna se så mycket på en gång! Massa ungdomar fanns på plats vilket gjorde det hela ännu mer livligt! Tråkigt nog höll fyrverkerierna på i ca 10 min och därefter fanns det några eftersläntare som fortsatte ett litet tag till. Men det var värt ändå.
Jag tror att det är kort tid för att folk här är medvetna om miljön och djuren som skräms. Men tänkte att jag önskar jag kunde få se större fyrverkerier någon gång i framtiden, kanske NYC? Eller Sydney eller liknande storstäder som jag vet har mycket fyrverkerier.
 
Igår efter jobbet på isen gjorde jag müsli här hemma för den hade tagit slut. Så såg jag på havregrynspaketet att den hade recept på chokladbollar! Åh jag fick sånt sug att jag bara behövde göra några! Och just så hade vi nästan slut på pärlsocker...! Trodde vi hade ett paket i skafferiet men nej, hälften av bollarna blev med pärlsocker o hälften med kokos. Men de var goda ändå! Det var bokstavligen flera år sen jag gjorde chokladbollar sist! Kommer ihåg att jag brukade göra flera satser när jag var yngre, så fort det närmade sig jul så kunde jag stå o knåda chokladbollar flera ggr i månaden. Jag brukade lägga in dem i frysen för att de skulle bli hårda o goda, men igår la jag in dem i kylskåpet och det blev nästan bättre.
 
Ikväll blir det jobb igen, på isen förstås!
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!