Faktiskt en vanlig söndag

För en gångs skull hade vi en "vanlig" söndag, ni vet, ligga kvar i sängen en stund, sitta o kolla på film på eftermiddagen, gå en kvällspromenad osv osv.
Vi hann med att plugga lite effektivt också emellanåt. Så det har väl varit en bra dag. Brukar faktiskt inte unna mig själv tillräckligt med s.k. ledighet, dvs sån man tar från skolan, typ tider då man inte tänker på plugget hela tiden.
 
För jag har märkt på senaste tiden att jag lägger nog alltför mycket tid på skolan, typ som att jag lever för skolan? Eller nåt. Och det börjar bli lite väl jobbigt, som jag tidigare skrivit. Jag har fortfarande distanskursen kvar, men den börjar bli lite mer lugnare och vi har bara två lite större inlämningar kvar. Så den ska jag ta tag i lite i taget, dvs jobba med den då o då litegrann.
 
Märker att jag bör ta vara på tiden mer, göra mer av det jag gillar, det jag hinner göra just nu för att jag är student. Jag tillåter mig lugna morgonar när jag inte har skola, sova ut lite extra och sånt där, tills magen säger ifrån och jag måste upp o äta frukost.
Men jag tillåter mig inte att umgås oftare med vänner, gå runt i butiker eller ha tider då jag inte tänker på skolan över huvudtaget... En del i min klass åker o reser flera ggr på året..! Det skulle jag också vilja, men just nu säger plånboken ifrån, kanske därför jag inte går runt i butiker heller.
 
Igår träffade jag tjejerna iaf, vi gick o bowlade och åt god indisk mat och umgicks. Bowlingen var kul men vår bana hakade upp sig hela tiden vilket gjorde att käglorna inte alltid var kvar efter första slaget, så därför fick man ställa om igen osv, krångligt som fan vilket ledde till att vi bara hann spela en runda, knappt. Som kompensation fick vi ett presentkort på en gratis timme.
Indiskt var gott, godast var nog naan-brödet.
Men bästa var vännerna, för nu pluggar jag ju en annan inriktning än dem o vi ses inte så ofta för det.
 
Vill helt enkelt göra så jag tar vara på tiden ännu bättre.
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!