När saker faller på plats

Jesús fick jobbet!! :D
Kan knappt fatta vad det innebär men det här är ju jättebra!! Visserligen ligger jobbet i Kista, men just nu spelar det ingen roll för huvudsaken är att han fått ett riktigt jobb!! Inte någon extra eller nåt sånt, nej, nu gäller det. Han har fått en provanställning på 6 månader och sen får vi se. Men vaddå, 6 månader är ju skitbra just nu!! Från att inte ha haft något till det här, jag är bara så stolt o så glad just nu att det bara sprudlar!
 
Vi kommer lösa med hur vi gör framöver ändå. Kanske får han bo hos sina föräldrar ibland o ibland här, vi får se. Det är iaf bra att det är nära till S-tuna!
 
Jag har även fått ett bekräftat mail från Allra att de nu har makulerat fakturan och avslutat mitt konto hos dem. Tackar. Har en sak mindre att oroa mig för.
 
Igår natt fick jag även en kort städmani efter allt diskande, jag gjorde rent spisen med medel och torkade golvet osv för att det skulle bli lite fräschare. Slängde alla gamla rengöringsgrejer och tog fram helt nya. Jag har äntligen bytt till nya linser också, och jag hann göra ny müsli igår.
Det enda som är kvar just nu är att fixa den där kompletteringen på senaste tentan, mycket onödig miss från mig att glömma en referens.... Så det ska jag nog fixa på en dag så jag kan skicka iväg tentan nästa vecka för rättning.
 
Så skönt när saker faller på plats.
Kan tillägga att jag faktiskt gick till gymmet tidigare och körde i en timme ungefär. Visst, kroppen sa emot lite då o då, men förvånades av att jag inte hade tappat alltför mycket.
 
Det jobbiga just nu är att renoveringen som håller på längst ner i grekiska restaurangen, där har de börjat måla i veckan. Och hela veckan har det luktat stark målarfärg, inte sån där som man är van vid, nej, det här är ännu värre! Luktar så starkt att man får ont i huvudet. Måste hålla för mun o näsa med mina vantar varje gång jag går ut för dörren. Nu är jag lite orolig över att lukten börjar ta sig in i lägenheten också lite i taget...! Vågar jag öppna fönstren över huvudtaget..??
 
Dags att sätta igång med kompletteringen!
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!