Pluggish

Japp, här sitter jag igen, och pluggar. Vilket liv! Jag pluggar, lagar mat, diskar och sover. Så känns det iaf just nu.
 
Igår satt jag o Josefine o pluggade i ett fik, det gick helt okej, vet att jag troligtvis inte skulle gjort mer om jag var hemma.
Idag däremot stannade jag hemma, kände som att det skulle funka idag. Och det gjorde det faktiskt! Tror att snön uppmuntrade mig, eller snarare lockade fram lite ljus i dessa mörka o gråa dagar vi har. Så det gav mig faktiskt energi!
Ibland känns det som att jag har för stora förväntningar på mig själv eller för stor press på att hinna göra mer än vad jag kanske kan göra. Känns som att jag tror att jag ska vara supereffektiv hela tiden, när jag egentligen vet att man inte alltid kan vara supereffektiv när det gäller att skriva ihop en sisådär bra hemtenta. Så jag får väl acceptera att jag inte alltid kan prestera fullt ut hela hela tiden, och istället uppmärksamma att jag faktiskt skrivit ihop ganska mycket ändå :)
 
Jesús jobbar hela dagen idag, lite tråkigt men samtidigt får jag tiden till att totalt koncentrera mig på tentan. Så det kommer något bra ändå, och Jesús själv är glad att han jobbar, de ringde in honom från fritidsgården imorse.
 
När det rullar såhär så är det svårt för mig att förstå att det faktiskt är en lördag idag. Det känns liksom som en vardag. Men ja, det är lördag. Och nästa helg är jag på tävling i Linköping. Tiden går fort.
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!