Researching.. :)

När jag inte längre har skolan att tänka på har jag mycket mer tid till att sitta o läsa om olika saker, ta reda på massa grejer och läsa läsa läsa. INTE böcker dock. Det är internet, och ja, det finns mycket skit på internet, men det finns även mycket bra grejer också.
Jag har börjat köpa grejer från bodystore.com
Jättebra grejer och jag sitter o provar olika produkter som ska vara bra för kroppen. Sen min pappa blev lite dålig har jag försökt hitta grejer som kan få honom att må lite bättre. Mest vitaminer och mineraler. Vi människor är ju trots allt gjorda från naturen, därför är det ju mest optimalt att äta o få i sig naturliga ämnen, inte syntetiska och sånt vanlig medicin innehåller...
 
Jag har kollat grejer till mig själv också, har nu använt nytt schampo och nytt balsam för mitt hår. I början var det stor skillnad! Jag blev förvånad! Nu efter ca en månad så tycker jag det är bra, men inte sådär som första och andra gången jag använde. Ändå helt okej och huvudsaken är att dessa inte innehåller massa kemiskt skit som inte är bra för oss. Schampot och balsamet heter Faith in Nature - Seaweed. Med andra ord, sjögrässchampo och sjögräsbalsam. Haha. Men sjögräs är verkligen bra för kroppen när man äter det, så varför inte? Vi japaner har sjögräs i nästan allt. Den här ska iaf vara vårdande för håret och därför valde jag den. Faith in Nature har flera andra sorter också som har olika funktioner.
 
Jag är även mitt uppe i en detox-kur, som ska rensa njurar och lever. Kissar dubbelt så ofta som förut, men kanske för att det är urindrivande och man ska dricka minst 1,5 liter vatten varje dag. Vi människor ska egentligen dricka ca 2 liter vatten varje dag, men jag tror inte alla gör det... Så jag är en aktiv toabesökare, men det gör inget. Jag har knappt något sockersug, som en del också hade kommenterat om.
 
Sockersug å andra sidan har jag läst mycket om de senaste dagarna. Oftast är det en obalans i kroppen och man kan behöva ämnet krom för att balansera. Jag har därför köpt kromtabletter för jag har alltid sockersug och även kolhydratsug liksom.
 
Jag har också läst om menstruell migrän. Jag har med all sannolikhet detta. Man har huvudvärk dagarna innan mens och ibland under mens, samt slutet av mens. Jag har ALLTID det. Jag kan i princip räkna till mig de få gångerna som jag inte haft huvudvärk i samband med mens. Hemskt va?
Därför har jag läst om det också väldigt mycket. Många sidor hänvisar till att använda värktabletter ett visst antal dagar innan mens osv. Men vill verkligen inte ta mer värktabletter än vad jag redan gör... Så hittade lite information om magnesium. Balansen mellan magnesium och kalcium kan vara orsaken till att man får huvudvärk. Och det i samband med hormonbalansen gör att huvudvärk uppstår vid mens. Vi äter o dricker mycket kalcium, vilket ofta slår ut magnesium, och det blir obalans. Jag både äter o dricker mjölk, ost och smör varje dag nästan, så inte så konstigt tänkte jag. Nu ska jag testa magnesiumtabletter och hoppas att det kan hjälpa. De tillskotten behövs bara tills symptomen försvinner, då kan man sluta ta tillskottet. Det är för att kunna balansera magnesium med kalcium.
 
Nu när jag inte har skola kan jag äntligen sitta o fördjupa mig i massa sånt här intressant utan att ha plugg i bakhuvudet! :)
 
Under vår gran på natten hade vi ett besök, från en padda, som Mio letade febrilt efter:
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!