svårt att släppa

I torsdags kväll så lämnade jag in B-uppsatsens utkast, eller snarare, 99% klara utkastet haha. Kände att det var skönt att lämna in och jag kunde slappna av för stunden. Jesús föräldrar hade kommit förbi för att fixa rullgardiner medan jag satt o fick ihop det sista.
När allt var klart gick vi och åt en indisk middag. Det var gott! Men Jesús pappa fick en ståltråd i maten...
De åkte sen hemåt med lite av mina grejer inför sommaren.
 
Fredag morgon kommer jag på att jag har några oklara grejer i uppsatsen...! Far upp som en raket och satte mig direkt vid datorn för att fixa de små detaljerna som fanns kvar i uppsatsen. Skickade in den på nytt sen och sen blev jag lugnare.
 
Fredag eftermiddag fick vi schema och tilldelades uppsatser som vi ska opponera på. Men eftersom jag hade sovit dåligt och var så trött så lät jag det vara tills på lördag.
 
Igår satte jag mig med oppositionen. Men ibland kollade jag på andra grejer och det var inte alltid lätt att koncentrera mig. Tror jag fortfarande var trött.
Igår gick vi på bio, vi såg Grace of Monaco, den var bra tyckte vi!
 
Under hela den här tiden har jag haft skolan i tankarna hela tiden. Efter att B-uppsatsen lämnats in har jag egentligen tid att ta det lugnt, göra annat som inte har med skolan att göra, umgås liksom, men ändå så har jag spärrat mig själv att inte göra det för att jag "har skola" under tiden. Det var därför som jag föreslog att gå på bio igår kväll för att tillåta mig att göra andra saker.
 
Även om jag bokstavligen inte sitter med skolarbete så känns det som det, för varje gång tankarna kommer till mig att jag "borde" plugga.
Nu har jag iaf läst igenom uppsatsen jag ska opponera på, fått en överblick. Det som är kvar är att gå igenom den ett par gånger till och skriva en sammanfattad opposition som ska lämnas in. Det kommer jag att hinna på dessa två dagar som är kvar, även om mina tankar säger annat.
Med andra ord, jag har otroligt svårt att släppa taget om skolan känner jag. Inte konstigt kanske egentligen, efter ett helt läsår med 150%. Men jag måste släppa taget nu inför sommaren.
 
Min syn har försämrats ännu mer sen jag suttit och pluggat hela tiden... Vill att skolan ska ersätta för den försämrade synen! haha, önska kan man ju...
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!