Tillbaka igen

Har inte kunnat tagit en lugn stund för att skriva, dels för att jag haft fullt upp och dels för att vi inte har haft något internet här hemma. Innan Nickys studentmottagning blev det storröjning här hemma och på något sätt har Nicky lyckats göra så modemet slutat funka, sen åkte han iväg till ett läger och här satt vi utan internet, i över en vecka för att det var svårt att försöka få det att funka. Eftersom inte någon av oss hemma är så pass tekniska så var det bara att vänta.
Men som sagt, hade ändå så himla fullt upp att jag inte hade tid att bry mig mer.
 
Nickys mottagning gick bra, däremot hade vi nog fler gäster än vad som osade, så därför sprang jag runt som en galning för att få allt att funka. Jag åt inget den dagen förrän sent på kvällen och jag skippade tårta helt.
 
 
Innan det åkte Jesús o jag på kryssning till Helsingfors, det var kul och härligt. Och roligt att kunna vandra i Helsingfors. Det var ganska varmt och skönt, vi hade sol nästan hela dagen där så därför tajmade vi nog in kryssningen bra.
 
 
Josefine var uppe i Sthlm så vi träffades, sedan mötte vi upp Kristin. Även om det inte var så längesen vi sågs egentligen så känns det som det var länge sen. Saknar dem redan!
 
Har även hunnit klippa mig och det blev bra! Nöjd! Klippte upp så det skulle vara kortare framtill och längre baktill, vilket gjort att mitt hår känns så mycket lättare och är inte tungt längre.
Jag har också hunnit testa Faith in Nature Seaweed schampo och balsam, och jag gillar dem! Det är lite krångligt att duscha håret med dem för att de är så lättflytande, men jag lär mig väl nåt bra sätt så småningom. Huvudsaken är att mitt hår känns fräschare och lättare, inte lika frissigt och jag hoppas att det blir bättre.
 
Jag har också hunnit börja jobba ideellt hos YFU nu, sakta men säkert. Ska dit igen på måndag för att börja eventuellt ringa runt lite och så.
 
Självklart kollar jag också på fotbolls-VM. Vet att det finns olika diskussioner kring eventet osv men sport är sport och dessa event är meningen att få fram utbyten mellan olika länder och kulturer för att få en ökad förståelse omkring i världen. Tyvärr blir det kanske inte alltid så och värdländer vill snarare visa de finaste förhållandena de har i sitt land istället för att visa hur det egentligen ligger till. Oförväntat åkte Spanien ut efter flera insläppta mål. Tråkigt värre men nu vet man verkligen inte vem som kan vinna då England åkt ut också, eller ligger risigt till iaf. Spännande.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!