visst en dag till :P

Hade kanske visst en till dag med internet här i lägenheten :P
Inte visste jag det, eller så har de bara inte stängt ner den ännu. Iaf så passade jag på att sitta framför datorn o njuta lite av japanskt TV streaming när jag satt och åt lunch.
 
Jättefint väder idag! Och såg att det skulle regna imorgon.... så jag tog mina ben o gick till skolan idag för att skriva ut massa papper inför oppositionen på onsdag. Vill inte gå i regn imorgon, så det fick bli att jag gick idag istället.
 
Jag är verkligen ingen konsumtionsmänniska, med andra ord, jag köper saker när jag verkligen behöver, t.ex. om jag har för få hela strumpor så går jag o köper enbart strumpor. Har jag för få byxor att rotera med så går jag o enbart köper ett par byxor. Sån är jag.
Men den senaste veckan har jag blivit lite av en shoppingmänniska...har mest beställt grejer över internet, för det är det enda jag haft tid med. Utöver internet har jag fysiskt gått och köpt ett par svarta lätta shorts igår, idag en t-shirt och ett par löst sittande byxor. För mig är det mycket!
Samtidigt ser jag t-shirt efter t-shirt bli så pass slitna att det blir hål i dem. Jag har bara ett par välanvända shorts som jag vill ska hålla lite längre (med andra ord, måste köpa fler för att kunna använda andra). Jag har inga sommarskor eller skor som inte är varma för de jag hade förra året är för slitna... Min sommarjacka är sliten men jag älskar den, men tyvärr måste jag leta någon ny.
 
Jag är en sån som verkligen håller i de plagg som jag älskar, använder dem tills det inte går att använda dem längre, tills de går sönder eller blir håliga. Gråter en svätt innan jag lämnar dem för evigt, och försöker söka efter nya älsklingar. Både bra o dåligt. Bra för jag sparar pengar och bidrar inte till konsumtionssamhället. Dåligt för att jag har så himla svårt att hitta plagg o saker som jag gillar starkt! Så det finns väl både för- och nackdelar...
 
Men nu är det en ny generation för min garderob, iaf hälften av garderoben måste gå över till en ny generation. Får se hur väl jag lyckas... haha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!