Årsdag och våren

Igår var vår årsdag, vi har varit officiellt tillsammans i 3 år. Sjukt vad tiden går fort! När jag tänker tillbaka på hur det var för ett år sedan så har mycket hänt. Helt otroligt mycket.
Förra året hade Jesús inget jobb, vi flyttade in till stan, jag hade börjat vänja mig vid att vara student, och jag var glad att vi varit tillsammans i 2 år.
 
Nu går vi in i vårt 4:e år tillsammans. Men egentligen har vi ju en längre historia bakom oss. Nu känns det som vi börjar stå på stadigare ben. Jesús har ett jobb, jag börjar kunna se vad jag kan tänka mig jobba som i framtiden, och jag börjar längta efter framtiden lite. Vi känner varandra så mycket mer nu, men utvecklas tillsammans hela tiden. Men nu försöker jag verkligen att leva i nuet. Den här tiden vi har nu kommer inte att komma tillbaka någon annan gång. Jag kommer aldrig att vara student såhär länge och kanske aldrig ha så oregelbundet schema som nu. Förhoppningsvis.
 
Jag försöker att ta hand om mig själv också, låter inte studierna ta över mitt liv. Jag bestämmer hur länge jag ska plugga och hur länge jag ska ägna mig åt andra saker. Kunde jag bestämma hade jag valt att träffa vänner mycket oftare. Men när de är utspridda lite här och var så blir det ju inte så lätt. Jag kanske kan massa dagar, men det kanske inte de kan, då blir det lite svårt.
 
Jesús är i Sthlm nu, tills imorse åkte han härifrån till jobbet. Det blir tyvärr ett par timmars resande fram och tillbaka, men vi har haft det fint tillsammans och det är huvudsaken.
Vi tar alltid "årskort" i såna där fotoautomater, det är kul :) Då får man se hur åren gått :)
Och han gav mig en bukett tulpaner, och med solen ute de senaste dagarna har det känts som att våren äntligen kommit. Jag har saknat solen så mycket, så den är väldigt välkommen :) Hela lägenheten lyser upp när solen lyser in på eftermiddagen.
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!