Att vara tjej

Idag har vi haft seminarium hela dagen, 9-15. Men det var bra! Ett bra seminarium. Vår lärare vi har nu är jättebra, blir imponerad varje gång. Han är klok och vet vad han pratar om och dessutom förklarar han bra! Känns liksom kul att komma till föreläsningar och seminarium.
 
Men även såna intressanta dagar för med sig trötthet. Alla var nog mer eller mindre trötta efter lunch. För mig började huvudvärken sakta o säkert. Tog en huvudvärkstablett men visste att den nog inte skulle hjälpa, kanske lite. Det var intressant efter lunch men sen började hjärnan bli trött.
 
Väl hemma behövde jag lägga mig och vila, i förhoppning att huvudvärken skulle gå över helt. Men nej. Kom på att snart är det lingonvecka för min del, och i samband med den har jag ALLTID huvudvärk både före och efter lingonveckan. Och dessa huvudvärk är inte vilka som helst, nej, dessa är såna som sitter i som spikar, flyttar inte på sig och försvinner inte förrän det gått ett dygn av värk och smärta i huvudet på mig. Oavsett hur mycket jag vilar, sover, tar tabletter så ger de sig inte. Såna elaka huvudvärk får jag gå igenom varje månad. Tyvärr, verkar detta genetiskt, då både mamma och mormor lider av samma sak.
 
Varje månad, får vi tjejer stå ut med det ena o det andra. Visst, det är faktiskt underbart att vara tjej, få uppleva födsel osv (även om det säkert är jobbigt det med). Men det är också jäkligt jobbigt att vara tjej och behöva stå ut med smärta och värk varje månad...
 
Jag har gett upp hoppet om att huvudvärken ska gå över ikväll. Den kommer troligtvis sitta i tills jag vaknar imorgon, men aja, så är det. Nu måste jag äta och hinna ta en dusch.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!