Duktiga jag

Idag har jag suttit och försökt få ihop den där uppgiften till distanskursen. Men på något sätt så känner jag mig blockerad. Jag liksom kan inte få ihop den på något sätt... Känns som jag är för utspridd i tankarna att jag inte kan få till någon form för mitt skrivande. Visst, jag lappade ihop lite tidigare texter först för att få något att stå på, men ändå känns det inte riktigt rätt. Som om jag har högre krav på mig själv, eller som om jag vet att jag kan bättre. Igår var det dock värre, kunde knappt få ner någon text. Idag var det bättre, men jag är ändå inte nöjd. Det har dock knallat på lite grann ändå.
 
Så satt jag här med uppgiften, just när jag sitter och skriver/tänker på motivation och stress, så minns jag att jag tidigare i veckan ville hinna till gymmet två ggr den här veckan, för sen vet jag att jag inte kommer känna att jag hinner när hemtentan väl ska påbörjas. Så efter tveksamheter, mycket om o men, det är det där steget ut som är så himla jobbigt ibland. Jag har inga problem med att vara på gymmet eller träna, men det är att komma iväg som är så jobbigt ibland. Idag var det så, men jag tänkte att jag säkert inte kommer vara mer produktiv om jag sitter hemma i en timme, lika bra att träna en timme i så fall.
Så när jag hade koll på vad jag skulle äta till middag så tog jag mina grejer o gick ut i snön. Sket totalt i snön, jag har ju ändå suttit inne idag förrutom när jag gick ut o handlade mat.
 
Kände mig stolt att jag faktiskt tog mig till gymmet! Det är ju den svåra biten.
Väl på gymmet gick allt som rullande band. Kände mig starkare även om jag hade tränat i måndags. Och det kändes verkligen skönt efteråt. Gav mig själv beröm och gick hemåt igen.
 
Nu har vi fått hemtentauppgiften, men jag har bara ögnat igenom den för jag måste först bli klar med distanskursens uppgift, annars blir det för mycket. Så oavsett om jag vill eller inte får jag göra klart den först, sen går jag till hemtentan. Imorgon ska bli effektiv, först skola och sen plugg resten av dagen med några pauser emellanåt.
 
I måndags, när det fortfarande inte fanns någon snö:
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!