Att styra sina tankar

Jesús har stannat i Sthlm i ett par dagar för att uträtta några ärenden, bl.a. gå till tandläkaren. Förklarade att den tanden jag gått o lagat den senaste tiden inte går att tugga på utan att det känns. Fick då prata med dem o de sa att jag nog kanske behöver rotfylla den för att hålet troligtvis är för djup.... NOOOO!!!!
Jag visste att jag inte skulle komma undan utan att besöka tandläkaren en gång till, men vill verkligen inte det... Men jag kan ändå inte använda tanden när jag äter lite hårdare saker, vilket blir onödigt och för mycket tryck på andra sidan käken i så fall... Och där har jag flera lagade tänder...
 
Usch, blir kallsvettig bara av att tänka tanken... Försöker hela tiden intala mig själv att det inte är så farligt att gå dit, men ändå så är jag hur nervös som helst och framför allt väldigt orolig... Vill inte ligga där o behöva gå igenom allt ännu en gång, och som dessutom kan ta ännu längre tid om det nu blir rotfyllning. Usch usch usch...
 
Och här sitter jag med slutuppgiften för mental träning... haha komiskt. När det kommer till mig själv så blir jag väl en chicken kanske, jag kan ju använda mig av de här metoderna själv, men ibland funkar de inte ändå....! Det har inte varit hemskt de gånger jag varit hos tandläkaren den senaste tiden, det har bara varit så jäkla obehagligt allting. Tandläkaren han är schysst o allt, men liksom nervositeten och känslan att ligga där o veta att jag inte kommer härifrån förrän allt är klart är obehagligt.
Har iaf en bokad tid i början av juni nu, kan alltid avboka om jag inte kan gå eller inte vill. Får se hur jag gör. Måste ändå fixa det här förr eller senare egentligen.
 
Nu är jag iaf igång med slutuppgiften, gäller bara att få ihop allt till på torsdag. Känns som en lång bit till dess, men lite i taget börjar den ta form. Kanske hinner jag?
 

Dagens enkla lunch: laxpasta
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!