En tenta klar, nästa på gång

Igår var sista dagen för vår hemtenta, den blev nog ganska bra ändå. Men vågar inte hoppas för mycket. Jag är bara så otroligt nöjd med att vi haft en underbar lärare med underbara föreläsningar och seminarium. Kommer att sakna att ha David på föreläsningarna.
När hemtentan lämnats in så börjar jag förbereda för den (näst)sista uppgiften i distanskursen. Den är (näst)sist för att vi har en opponering som absolut sista uppgift, men det är också sista uppsatsskrivningen vi gör för den här kursen.
Och även i den här distanskursen har jag fått ha en väldigt skön lärare som jag lärt mig massor av! Det är så härligt när man får möta människor som inspirerar en, som man trivs med och det blir så tråkigt att lämna och gå vidare... Men jag har mycket tacksamhet för dessa människor som inspirerar, jag hoppas att jag själv kan bli en sån person en dag.
 
Jag har också kollat på en TV-serie! Jag som aldrig kollar på sånt... Men kollade på Pan Am, och fastnade faktiskt för den. Den blev en paus-underhållning för mig under hemtentan. Vilket var jättebra, för efter att jag kollade delar så fick jag ny energi till att fortsätta skriva på tentan :)
Tråkigt nog har den bara en säsong, för det blev aldrig en andra säsong. Såg klart den idag och ja, tyvärr finns det några oklarade historier i serien som lämnats till tittarnas fantasi istället... Hade gärna velat se hur de utvecklats, men ja, man får väl acceptera denna verklighet att serien bara har en säsong.
 
Idag har jag varit trött, sov inte helt problemfritt i natt, och med en svag huvudvärk lurandes hela tiden gjorde inte det bättre.
Tog därför en värktablett och känner att det blir lite bättre ändå. Däremot känner jag mer av adrenalin-ruset som man får av tabletten... Får se hur det går med resten av dagen.
Jesús ska iaf bjuda mig på bio ikväll, vi har inte varit på bio på väldigt länge nu, tror senast var förra året... Det blir Spiderman 2.
 
Churros från den internationella matfestivalen som är på besök i Västerås:
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!