Kalla vår...

Så kallt nu... Alltid runt 10 grader, aldrig mer än 12, oftast under.... Brukar det vara såhär i maj? Inte vad jag minns iaf, i mitt minne brukar maj vara en varm månad. Vädret på appen säger att det kommer bli varmare från fredag, och nästa vecka verkar vi vara upp mot 20 grader varje dag. Hoppas det stämmer för jag fryser varje dag.
 
Var en runda hemma i Sthlm denna helg för att jobba en sista gång på isen för denna säsong. Lite tråkigt att det är sista, och jag var vikarie för en annan klubb, men det var faktiskt kul med lite omväxling, nya ansikten som jag fick möta.
 
Pappa var en sväng i sjukhuset, och jag försöker väl förtränga hur jobbigt det egentligen är genom att vara på ett lättsamt humör... jag vill inte ljuga för mig själv, men ändå lyckas jag göra det. Ibland far tankarna för sig själv på egna vis och skrämmer mig totalt också, kanske för att jag förtränger? Eller förtränger jag verkligen? Jag vet inte. Bara sitter o hoppas att allt ska ordna sig och att pappas hälsa ska bli stabilare snart. Är egentligen orolig men gömmer det för mig själv. Jobbigt att se, jobbigt att uppleva, jobbigt att känna negativa saker.
Försöker hålla skenet uppe, kanske för att själv inte drabbas av panik eller chock.
Han fick komma hem till slut, men frågan är om det var bra eller inte, jag vet inte. Han själv känner ibland inte så stor skillnad efter besöket, men jag bara hoppas.
 
Nu har jag som sagt fått lägga skridskorna på hyllan, eller bokstavligen på golvet egentligen.
Och tagit tag i sista uppsatsskrivningen, B-uppsatsen. Egentligen är det en s.k. övningsuppsats, ändå känns den så seriös och jag vågar knappt göra fel. Men jag försöker ändå att se lite lättare på det hela. Tänker jag till så har jag ju skrivit såna här långa uppsatser hela våren med distanskursen, även om ribban varit lite lägre. Nu får jag väl höja ribban en aning för slutresultatet, men samtidigt borde det vara lite kul att göra den här då vi får använda oss av våra kunskaper.
 
Det är egentligen bara att ta tag i det och bara göra det, utan några om o men, så idag var Josefine o jag i skolan och pluggade. Det gick bra och det var skönt att vara där tillsammans. Imorgon ska jag göra två intervjuer och sen är det att sätta igång hela processen!
 
På fredag ska vi tjejer gå o bowla! Gratis egentligen, för att första gången vi var där så krånglade banan hela tiden så vi fick mindre speltid och som kompensation fick vi ett presentkort för ett bowlingpass. Nice! Och äntligen hittade vi tid till att använda det! Så lite firande för att två tjejer gjort en tenta, och lite paus för oss övriga ;)
För Jesús blir det sista helgen han behöver dela ut tidningar och sen får han riktiga helger framöver. Han är glad för det. Och det är jag med måste jag erkänna.
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!