May the 4th Be With You

May the 4th, yes, 4:e maj.
Star Wars dagen, officiellt. Inte så konstigt kanske. Men väldigt nice!
 
Däremot kände jag inte någon stark kraft idag... Har varit så oproduktiv så det inte är sant... Jag har ingen lust att ta tag i sista uppgiften för distanskursen, känner att jag inte riktigt är i balans för att göra en bra uppgift. Med andra ord, jag kan säkert göra uppgiften, men väldigt dåligt... Måste hoppas på bättre tider väldigt snart för att få ihop något till på torsdag :( känner stress.
 
Igår bjöd Jesús på bio, The Amazing Spiderman 2. Den var faktiskt bra! Gillar att de gjort Gwen till en stark tjej, eller snarare, att hon fått vara en människa i sig! Vi tjejer behöver ju vara "starka" för att ens få rösten hörd ibland. Men egentligen bör det inte heta "att vara stark", snarare borde det heta "att få vara en människa". Man säger ju sällan "en stark kille"?? Så varför säga "en stark tjej"?
Men för att normen ska fatta, så ja, Gwen var en "stark tjej" igenom filmen, vilket var bra. Hoppas att de fortsätter "stärka" de kvinnliga karaktärerna i filmerna. Det är dags för ett skifte.
 
Idag sover Jesús i Sthlm, han var o hejade på en familjevän under en StarCraft2-turnering.
Konstigt nog saknar jag honom redan. Ibland finns det människor i ens liv som betyder så pass mycket att så fort man är ifrån varandra kommer saknaden. Min pappa är nog också en sån människa i mitt liv. Han är i Bulgarien just nu, hoppas att han mår bra och inte stressar upp sig. Han kommer hem nästa vecka, och samma helg ska jag tillbaka till Sthlm för att jobba lite, blir perfekt för då hinner jag träffa honom :)
 
Sommaren ser ut att bli ganska luftig ut för mig. Funderar lite på vad jag ska hitta på, just nu har jag letat lite volontärarbete, det kan vara något för denna sommar.
 
Såklart dagens tröja:
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!