Sakta men säkert!

Idag har jag haft en svag huvudvärk hela dagen. Tyvärr är det så i samband med lingonveckan, som jag nämnt tidigare. Men kämpar ändå. Dricker mycket vatten för att slippa vätskebristen nu när det är så varmt ute. Hemma hos oss är det som lägst 26 grader...!! Inte konstigt att huvudvärken inte lägger sig så snabbt heller när det ska vara så varmt hela tiden. Från att ha högst 22 grader i lägenheten till det här, en chock för kroppen kan jag säga. Till och med Mio vill inte vara ute för länge, hon går in och är inomhus nästan hela tiden även om vi har bakdörren öppen mot baksidan. Well, helt förståeligt, med den pälsen liksom...
 
Men jag gläds av sommarkänslan vi har ute, soligt hela tiden, knappt några moln och grönska så långt ögat når! Grön färg är nämligen mycket vänligt för våra ögon, därför ska man kolla på grön natur när ögonen blir trötta. Den lyxen har jag ju inte i Västerås, därför känns det bra att vara här hemma i Sthlm för att få både natur och lite socialt liv samtidigt som jag skriver B-uppsatsen. Energi från olika håll kommer ju hjälpa uppsatsskrivandet tror jag verkligen. Och det har faktiskt visat sig nu att det måste ha hjälpt. Idag har det rullat på lite i taget och jag har kunnat skriva del efter del. Trots huvudvärk på vänster sida. Tog huvudvärkstablett efter lunch ändå.
 
Som sagt, det är viktigt med vattenintaget nu när värmen kommer såhär snabbt inpå. Drick så ofta ni kan!
 
Ikväll ska vi vara (nästan) hela familjen samlad till middagen. Yves är ju i Australien, lite svårt att komma förbi då. Lite komiskt när man skriver om syskonrelationer haha. Drömde faktiskt om uppsatsskrivande i natt. Jobbigt att drömma om det man sitter och håller på med dag ut och dag in... Inte konstigt att jag sov lite jobbigt.
 
En vecka kvar till inlämningen, det ser ljust ut idag, hoppas att det fortsätter se ljust ut för mig! Det är ju ändå ganska rogivande, synd bara att man blir stressad av tiden, hinner liksom inte tycka det är intressant nog.
 
Igår fick jag kontakt med Jesús att de har kommit fram till Paris. Så efter det var jag lugnare. Han åker i rätt tid, när jag har som mest och ändå inte hinner umgås så mycket. Så även om jag gärna vill resa till Paris så vill jag ändå inte göra det just nu, det skulle inte göra gott haha. Men en dag så ska jag också...!
 
 


Kommentarer
Postat av: Emilia

åh jag måste verkligen bli bättre på att dricka, man glömmer så lätt!

Svar: Ha alltid en flaska vatten i väskan, ha ett mål att dricka upp allt vatten innan dagen är slut :) Då blir det lättare att komma ihåg.
None None

2014-08-08 @ 15:26:45
URL: http://emiliaflorence.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!