Transkribering!!

Yes, nu har jag satt mig för att transkribera de tre intervjuer jag hunnit göra den här veckan. Intervjuerna i sig är egentligen inte så långa, men det tar sån tid att sitta och transkribera dem! Visst, det är ganska kul för jag har aldrig gjort det förut, men det tar tid tyvärr. Och jag får bara mer och mer ont i ryggen för att jag sitter ner hela tiden utan större förändring av position.
 
Ikväll ska vi bowla, gratis! Får hoppas att min rygg klarar det, för just nu har jag ont i ryggraden :(
Vi ska även gå ut o äta efteråt. Får se vad det blir.
Jesús får på så vis lite egen tid ikväll, vilket han hurrade för. Ja, ibland är det ju skönt att bara vara helt själv utan att behöva bry sig om andra. För honom är det den absolut sista utdelningen av reklamtidningar imorgon! Det är härligt.
 
Idag har jag också blivit klar med båda oppositionerna för distanskursen, därmed är jag väl helt klar med alla uppgifter från den kursen. Det är skönt. Skönt att jag hunnit klart med det innan det blir för mycket jobb för B-uppsatsen. Nu behöver jag inte tänka på så mycket annat än B-uppsatsen.
 
Solen skiner idag, och äntligen börjar temperaturen gå över 15 grader! Härligt härligt, det verkar som att det kommer att hålla sig. Kanske har vi värmen kvar från o med idag.
Vill egentligen bara gå ut o ta det lugnt i solen, men jag måste verkligen rappa på med transkriberingen så jag blir klar någon gång och kan gå vidare med vad som ska göras för uppsatsen.
 
Men efter ett tag behöver jag faktiskt pauser, hjärnan måste vila efter en stund av transkribering. Så nu ska jag ta en kort paus för att återuppta det senare igen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!